EU-valet....

Min inställning till politik är att vet du inget om det så låtsas.... Men för det stundande valet så har jag nu tillbringat en stund med att upplysa mig själv om vad partierna vill i EU-valet... Som vanligt så är det ingen större skillnad om man röstar höger eller vänster... Dock uppmuntrar jag INGEN att rösta höger.... För en sådan synd finns inget bot!

De stora partierna har ungefär samma mål.... Bara lite olika strategier på hur de ska komma dit.

Därför tänkte jag för en gångs skull rösta på ett litet men dock inte obetydligt parti....
Länk Länk Länk

Piratpartiet!

Jag tror inte att de kan bli särskilt stora i EU-valet, men om de får bra publicitet via det så finns det ju en god möjlighet till riksdagsvalet. Ett parti som har som ett av sina huvudmål att avskaffa FRA måste ju bara komma in i riksdagen. Tror inte någon av mina läsare har missat hur fantastisk jag tycker att den lagen är...

Har inget emot att folk inkräktar på mitt privatliv... Så länge de betaler för det! (Refererar till en liten affärsidé som uppkom under middagen hos Ingrid igår)

LÄNGE LEVE PIRATPARTIET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0