Nu är det 1 VECKA!

Nu har jag varit sjuk i en hel vecka... Är så trött på det nu! Inte är det direkt så att jag känner att jag har någon chans att göra nytta. Med upp till 40 gradig feber är det inte särskilt lätt att t.ex. programmera hemsidan. Annars är det ju i behov. Inte kan jag tvätta eller städa eller nått. Jag blir yr och febern ökar bara jag reser mig från soffan för att gå på toaletten.

I fredags var jag hos läkaren. Blev Almansgatan på kvällen av samma annledning som sist. Ingen vill ha mig på dagtid... Väl på vårdcentralen gick det ganska snabbt tills jag fick sitta in i undersökningsrummet. Tog nog max 20min innan jag lämnade väntrummet. Men inne i undersökningsrummet satt jag i MINST 50min och bara väntade på Herr doktorn. ÄR DET NORMALT? Jag är säker på att de för andra gången glömde att jag var där, bara att denna gången ville de inte erkänna det.

Läkaren hittade mig hängandes över vasken när han kom in. Jag mådde så otroligt dåligt att jag var helt 100 på att jag skulle kräkas vilken sekund som. Han skämdes nog lite för att jag fått vänta så länge. Han undersökte mig och menade på att han aldrig tidigare sett en så svullen hals på en människa som fortfarande kunde andas själv. De han kunde minnas var alla intuberade... Hmmm... Känns ju bra, eller..?
Han frågade mig cirka 20 gånger om jag VERKLIGEN fick luft. Som om jag kunnat sitta där i 50min helt själv utan att få luft???

Han skickade till slut mig till labbet och det togs några blodprov och ett halsprov. Först skulle bara körtelfeber och halsfluss testas. Problemet var att de testerna var negativa, så mitt blod fick en runda till i labbet. Inte heller de proverna gav något, så jag blev hemskickade med en klapp på ryggen och en önskan att jag skulle höra av mig om det höll i sig till på tisdag. Nu har halva tiden gått och vad har hänt....? Inget skulle jag säga. Ikväll har jag feber igen och min hosta blir bara värre och värre.

Jag är så trött på detta nu och jag börjar få sjukt dåligt samvete för att min kusin får jobba för mig med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0