Allmän åskådning... eller allmänt åtlöje...?

Pratade precis med en vän som var bjuden på bröllop. Inte mindre än 300 personer va visst bjudna.... WHAT?!

Var hittar man 300 människor som man bara MÅSTE bjuda?? Jag hade nog haft problem att få ihop 50... Min släkt är totalt 18personer... så släkinbjudningarna lär stanna på 18x2=36... Om jag inte gifter mig med min nuvarande livspartner/vän/kollega/kusin... Då stannar det på totalt 18 och inga fler.

Sen ska man bjuda ytterliggar 14personer för att nå 50.... Ska jag nå 300 är det sen ytterliggare 250 betydelsefull människor kvar... Hmm...

Känns lite som man bjuder bara av anledningen att det ska bli ett gigantiskt bröllop. Att slå Mette-Marits besökarantal har aldrig varit ett mål i mitt liv.. men visst... vi har alla olika intressen!

Sen kan man ju undra hur långt i förväg man måste bjuda om man vill att alla dessa 300 människorna ska kunna komma. 1 år är väl det minsta... Gärna 2! Annars är det alltid någon som ska åka på någon obetydelsefull semester eller nått annat trams... Och det är av den annledningen som jag bums med det samma ska ringa min tandläkare, personalen på COOP Extra Bulltofta och elektrikern som installera mitt solarium för 5år sedan och höra vad dem och deras familjer ska göra första lördagen i Juli om två år... För det kan väl vara en OK dag att gänga sig...?



Passar för övrigt på att slå ett slag för Carro som "maid of honor" till Maria!
GO Carro, GO Carro....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0