Vi kommer att sitta som ansjovis!

Nu när vi ska på skidresa har vi fått låna Vickys föräldrars bil. Fråga mig inte om märke eller modell, men den ska visst vara ganska stor. Vanligtvis sitter man bara dåligt i mitten där bak, eftersom man får man sitta lite lutad över Claras barnstol, vilket i sin tur leder till att man ser ut som ett S när man går av.

Men nu visar det sig att passagerarstolen fram måste drass fram så långt att även personen som sitter fram kommer att se ut som en bokstav. Denna gången är det mer åt M, då man kommer ha knäna under hakan.

Men vad vore en resa utan den ultimata gemenskapen i bilen?!

Har redan gjort "Carros förbluffande bra Blandband" och så ska så klart boken med billekar som jag fick förra julen av Emmy också med. Så eftersom vi åker alla ihop är det inte längre en person som inte vill leka med mig.... Nu är det tre som inte vill leka! Fördelarna är ju fler än det. Alltid roligare att ha fler än en att bråka med under 12 timmar. Sen är det ju kanon att vi måste stanna fem gånger så ofta för att någon är kissnödig, fem gånger så ofta för att någon är hungrig och fem gånger så ofta för att någon känner för att sträcka på benen. Utöver det så ska vi också stanna för att vi har ett rullande schema för att ingen kroniskt ska se ut som ett S eller ett M.

I övrigt undrar jag hur bagaget ska få plats. Alla som såg maten vi handlade igår undrar nog med. Förutom allt det har vi ju all min mat + alla resväskor och nu mera 5 par skidor!

Men det är väl bara att hålla tummarna för att vi inte inser att det inte går, mitt i natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0