SYSKON... You can´t live with them.... sen var det nog inget mer!

Nu har jag precis talat med min syster om deras skidresa. SUCK!

När vi hade varit iväg i Norge berättade jag om hur duktig Clara var på att åka skidor. Jag är uppriktigt sagt imponerad av Clara som bara 3år gammal kunde ploga efter endast en vecka i skidskola. Samtidigt som jag berättar detta för min syster visar hon sitt enorma intresse genom att stå och "gulli, gulli, gull" med Mira. Kan man inte vara tyst medan jag pratar åtminstonde? Det fanns inte tillstymmelse till intresse! (I samma samtal har hon mage att klaga på att en vän till mig alltid är så ointresserad när HON pratar... Kan det bero på henne kanske?)

Nu när jag pratade med henne igen.... Handlade allt om hur mycket bättre Simon var än Clara. Det började med att hon upplysa mig att det FAKTISKT bara tog 15min innan Simon började ploga. (SÅ KLART) Hans avslut på veckan tog han i en röd backe! (VAD ANNARS?!)

Men Simon fyller snart 5år! Clara hade precis fyllt 3år! Det hade varit konstigt om han inte varit bättre än henne. Sen att han åkte en röd backe är väl inget konstigt... De var i Branäs! Där är de svarta backarna flacka!

Hade vi släppt Clara i en röd backe i Norge (där röda backar faktiskt är just röda) hade där nog inte varit mycket kvar av henne. Det samma gäller Simon! Han hade varit platt som en pannkaka när han väl fått stopp på skidorna mot en gran eller liknande.

Varför måste det jämt vara en tävling? Kan ju inte låta bli att undra hur det blir den dagen jag får egna barn som hon kan mäta sina emot.... Ska de precis som jag alltid få höra att det hon och de hennes gör är bäst? Det finns ingen som kan bättre än dem. Man kan inte ens vara lite glad över att det gick bra både för Clara och Simon... Man MÅSTE mäta deras insatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0