Slutade tidigt igår...

Igår slutade jag redan halv fyra. Hade ju planerat att det sista skulle tvättas igår, men så blev det inte. Istället kom Axel och åt middag hos oss. Inte varje dag man ser honom nu mera. I fredags var han i och för sig på väg in för att hälsa på mig på jobb, men även då hade jag slutat tidigare. Skulle ju hämtat skidorna.... (Får se om de kommer idag istället.)

Det är alltid så besvärligt att bjuda Axel och Erik på mat. De är ju mjölkallergiker. Jag har ju mejeriprodukter i allt. Ost till exempel går ju inte att leva utan! Men igår blev det kykling och pumpagryta medkokosmjölk. VÄLDIGT gott om jag får säga det själv. Gissar att det gick hem även hos Axel som tog tre portioner... Men man vet aldrig... Kan även vara att han tog om för att det var gratis!

Jag borde nästan köpa en mjölkfri kokbok. Så hade man ju sluppit att vända ut och in på sig själv för att komma på något de kan äta. Tyvärr är det inte bara laktos de är allergiska mot. Nä, det vore ju för lätt. Då finns det ju mejeriprodukter man kan ersätta med. Nu måste det helt uteslutas. Ska nog ta och googla på lite recept nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0