Skönt att se att besökarantalet håller i sig....

Skönt att se att besökarantalet håller i sig.... Men tyvärr har jag inte kunnat blogga alls denna vecka. Vi hade ju inte tillstymmelse till bredband.

Semestern har varit jättebra. Vi har haft hemskt roligt och det är bara några timmar sedan vi blev avsläppta här hemma, men det känns redan tomt. Ingen Clara att busa, mysa och leka med, ingen ball Vicky som alltid har något kul att säga och ingen Micke som kommer med gliriga kommentarer och som tar varje chans att mula mig(Men...hämnden är ljuv... eller hur det nu hette!). Nu är vi tillbaka i vardagen. Hunden är hämtad och snart ska även maten införskaffas.

Men veckan har varit underbar. Som vanligt har vi haft otur med vädret, men man kan ha kul ändå! Första dagarna hade vi plusgrader. Så mycket som +9 grader visade termometern. I slutet av veckan sjönk temperaturen dramatiskt, ända ner till -19 grader.


Första kvällen, med plusgrader... Innan vi förstått hur Claras "Livlina" fungerade.

Att vi har fått god mat under veckan har jag tydliga spår av. Har gått upp två kilo! I början av veckan passade skidbyxorna bättre än någonsin. Igår fick jag vara så god att dra in magen när de skulle på. Jag hade lagat lasange och fiskgratäng. Lasangen var god... om jag får säga det själv. Fiskgrattängen likaså... men mosen hade blivit minst sagt rinnig och den fick intas med sked. Vicky lagade smarrig korvgryta... Andy en god ost och skinkpaj och Micke lagade en köttgryta till vilken vi hade potatis som jag råkade sabba. Mickes andra maträtt var vad han kllade "Chili con Carne". Inga bönor i närheten.. MEN OTROLIGT GOTT! Det absolut godaste på hela veckan. Minst 1kg kommer från det. 


                        
Clara i skidskolan

Clara har nu avklarat sina 5 dagar i skidskolan och jag kan stolt berätta att hon kan ploga. Enligt hennes skidlärare "fröken Rasmus" har 3-åringar normalt inte motorik för att klara det. MEN CLARA KAN!

     

 Alla vid liften                           Carro på toppen               Micke på toppen 

                               

Vicky i stugan                  Allmän påklädning                  Andy på väg till liften

På kvällarna var det Wii som gällde. När jag fick välja blev det Bowling och golf. De andra sjöng hellre och spelade gitarr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0