Nu MÅSTE jag snart gå i terapi!

Sedan vi öppnade butiken har jag utvecklat något som man milt kan uttrycka som människohat. Jag minns månaden innan vi slog upp dörrarna. Emmy och jag hade ständiga diskussioner om hur man skulle göra saker så att kunderna skulle förstå. Jag... Naiv som jag är, trodde att det fanns någon liten intelligens eller lite sunt förnuft bland de som skulle bli våra kunder och jag tyckte att Emmy överarbetade allt.

Nu har jag förstått! Människor tänker inte när de går in i en butik. Det spelar ingen roll vad eller hur ingående och förklarande man skriver på sina skyltar. Folk kommer ALDRIG att förstå vad det är man vill.

Klart och tydligt har min kära kusin skrivit:
REA
UPP TILL
70%
Röd prislapp gäller

Trots detta, vad jag tycker är en noggrann och förklarande skylt, så frågar minst 15 personer per dag om det då är ytterliggare 70% på det röda priset.

Var står det??? Om det står "Brieost NU:25kr" på ICA... Tror de att de får osten + 25kr för besväret då eller? Och även efter man förklarat vad som tydligt står på skylten så ger de sig inte. "Men det står ju..." Grrrrrr!
Hur klarar dessa människor sig ute i samhället? Kan de sköta ett jobb till exempel? Eller klarar den ens av att hitta hem till sin bostad?

Sen har vi alla dem som berättar för oss att de minsann gick förbi butiken för ett tag sedan och då kostade den varan de nu vill köpa bara hälften. Men kära nån då! Försök inte ens att diskutera det med mig. Jag sätter ALLA priser i denna butiken. Jag köper själv in varan och vet att om jag skulle tagit halva priset kunde jag lika bra startat någon sorts hjälpverksamhet som skänker bort saker till mindre bemedlade. Visst händer det att varornas pris ändrar sig...
MEN INTE UTAN ATT VARKEN JAG ELLER EMMY VET OM DET!

Sen har vi de som försöker övertala oss att vi sålt något som vi aldrig gjort... Suck! Kan som exempel ta den gröna sydvästen med ögon på. Vi har haft röda, gula och blå sydväster. ALDRIG har vi haft gröna. Vår leverantör tillverkar dem inte ens i grönt! Trots det så har både Emmy och jag blivit utskällda av en som "100% säkert hade sett dem i denna butiken." "Kanske var det innan DU började här?!"

Fatta att jag äger stället! Innan jag började låg det en antikaffär här.... Ta upp det med henne då om du vågar!

När man då visar paraplyerna som är gröna och har ögon, så blir svaret minst sagt snäsigt... "Jag ser väl skillnad på en sydväst och ett paraply!"

Suck... Näää, TYDLIGEN så gör du INTE det!

Jag är fullt medveten om att detta är något som aldrig kommer att ändra sig. Därför ser jag bara två lösningar för att jag ska slippa att bli mer bitter än vad jag redan är:
1. Butiken börjar gå så bra att vi kan anställa och jag kan ha kontorstjänst på heltid.
2. Att ni alla skramlar till ett gäng terapisessioner till min stundande födelsedag.

Eller.... De finns ett alternativ till...Om man skulle börja knarka kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0