Igår var det alltså bio.

Vi träffades hemma hos Johnny och Maria igår för lite Thaimat. Trots att Andy körde värsta taxirundan med mig så var Jessica och Emmy kvar nere på gatan när jag kom.

Det var väl inte så lätt att parkera Anders bil i den cirka 5m långa parkeringen som man kan tro. Jessica hade visst provat och när jag kom fram var det Emmys tur. Kändes som att de var så rädda att misslyckas att det var det enda som kunde hända. Tanken att få dra Anders bil längs kanten på bilen framför eggade mig och jag frågade om jag skulle prova.

Jag satte mig i bilen och fantiserade om hur jag höll ner kopplingen och gasade för fullt.... Plötsligt skulle jag bara släppa kopplingen och Anders ögonsten skulle bli en prydnad på bakluckan på bilen framför.

Men som den snälla väluppfostrade flicka jag är, parkerade jag istället bilen och gick upp till Anderssonskan för att inta min middag.

Klockan 21 så var det dags för bio. Trots förebyggande åtgärder fick jag och Jess snällt ställa oss i den 25m långa toakön. Vet inte hur mycket klockan var innan vi var i salongen... men som vanligt var reklamen så lång att det dröjde ytterliggare innan filmen började.

Det var ju då AUSTRALIA som vi såg. Riktigt bra och det kändes inte alls som nästan 3 timmar i biomörkret. Efter att hört Jess berätta om hur hon planerat sina kissepauser då huvudpersonerna gick en promenad för att fösa fåren en runda, blev jag aningen nervös att det skulle kännas långtråkigt. Men icke! Den handlade om en stackars adelsdam från England som måste börja fösa kor i Australien. Men som det gamla talesättet säger... "Allt går om man får ligga med Hugh Jackman".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0