Fattar ni att jag åker på fredag???!

På fredag natt är det alltså dags för årets skidresa. Jag behöver väl inte säga att jag längtar eller?

På Torsdag är det tid att proviantera (tror jag). I år är första året där vi inte har ett noga skrivet schema för vad som ska lagas och vem som ska göra vad. I år kör vi lite mer anarki. Jag har redan gjort mina middagar, så jag kommer att bjuda på vad Micke skulle kalla "gammal mat". Det blev fiskgrattäng (smälte för Vickys smicker), lasagne (älskar det och Vicky skulle ju inte göra det i år) och Piroger (till lunch). Så nu är det bara att plocka ur maten ur frysen och åka. I övrigt är jag nämligen klarpackad.

Ska dock hem och kolla igenom allt idag. I fall jag glömt något som jag måste tvätta innan det packas. Tänkte satsa på less is more i år... Fast satsar gör jag varje år! Det slår bara aldrig in.... Måste ju ha med mina två resväskor+min dator. Datorn är viktigast. Hur ska jag annars kunna blogga??? Fast det är inte av den anledningen den är med. Vi köpte nämligen en videokamera igår så vi ska kunna filma hur duktigt Clara åker och när Micke och Vicky turas om att trilla i liften.

Alltså måste datorn med, så vi kan titta på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0