Claras fina teckning!

Andy fick en jättefin teckning av Clara i födelsedagspresent. Idag skulle den upp på kylen. Alla teckningar förtjänar åtminstonde en liten äreperiod på just det stället. Särskilt de man får när man fyller år. Sen blir det tyvärr ohållbart att ha de kvar... Särskilt när de är längre än mig.



När jag skulle sätta upp den märkte jag en lite underlig sak. Nästan hela pappert såg tomt ut. Egentligen var det bara längst ner som man kunde se att hon faktiskt målat något alls. Inte så konstigt i sig... Särskilt inte med tanke på att konstnären är nyss fylda 3år. Det var det jag upptäckte när jag granskade de "tomma" områdena närmare som förvånade mig lite. I grön krita hade en mycket mycket tunn gestalt ritats. Bara svaga konturer går att urskilja. Ett ansikte... armar, början på benen och så i mitten....


...en snopp.

Ansiktet är hyfsat välritat och kan under inga omständigheter vara ritat av Clara. Då kommer vi till det som jag helst skulle vilja veta. Hur löd samtalet där man bestämmde sig för att rita en naken man i födelsedagspresent till Andy?

Eller kan det vara så att den tunna bilden i själva verket är en uppenbarelse?


Är det inte en törnekrona man skymtar vid det plågade ansiktet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0