Var det ett nudistläger vi var på?

När vi kom till hotellet i Tyskland, snabbade vi oss bort till SPA-avdelningen. Till en början var vi alldeles själva. Lugnt och skönt. Inte ett pip störde ron i rummet. Det var mörkt med enbart lite dov mysbelysning. Vi gick in i bastun och jag njöt av värmen. (Emmy mer... hatade det.)

Efter en stund skulle jag bara gå ut och duscha av mig. När jag sedan öppnar dörren till bastun märker jag hur en naken man satt sig rakt i blickfånget från ingången. Helt ogenerat satt han nu med särade ben och lät hela paketet dingla fritt. Jag måste vara prydd... Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att nakna människor är lite jobbigt! (Finns NATURLIGTVIS undantag!) Men om han bara kunde sitta still, så hade det väl varit ok. Men nu hör det till saken att han oavbrutet skulle ställa sig upp och sträcka sig, gå ut och duscha och sedan komma in igen samtidigt som han mer eller mindre utförde helikoptern. Gissa om jag avundades Emmy hennes närsynthet!

Dag två var vi inte helt ensamma, men vårt sällskap var lite mer neutrala. Förutom att de tre arabiska männen drog värsta Tyska-frasen och att vi inte förstod jota av det de sa, så var de väl ganska normala.

Sen kom vi till dag 3! Nu hade alla semesterfirarna kommit. Vi hann i stort sett bara gå in i SPA-avdelningen innan vi blev omringade av nakenbadare. Överallt hängde penisar och venusbergen putade ut i det fria.

Dag 4 gick vi inte ens in till SPA:et. Som den svensk jag är, har jag ärvt den svenska mentaliteten gällande just nakenhet. MAN ÄR INTE NAKEN OFFENTLIGT!

Kontentan av detta är att affärsresor kan även vara avkopplande, men bara på vardagarna. För sen kommer de tyska naturisterna och förstör!

 


Kommentarer
Postat av: Vendela

Tycker mycket om det du skrivit! Kul att se lite nyttiga saker och inte bara det generella sakerna som man kan se om varenda dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0