Praktikant... javisst!

Idag var första dagen för vår praktikant. Flickebarnet heter Manar och är typ 18år. Någonstans djupt inne i mig hade jag hoppats att hon skulle vara så där lagom slapp som jag själv var i den åldern.(och nu) Men icke! Seriös till överdrift!

Morgonen började med leverantörsmöte. Har aldrig varit med om att vi varit så många inblandade vid ett sådant möte. Jag, Emmy, Manar, leverantören Anders och så naturligtvis allas vår Issa. Är det verkligen normalt att vakterna kommer in och tar i hand och presenterar sig för leverantörerna? Att han skämtade om att han och jag skulle gifta oss gjorde väl inte saken bättre.  I samma ögonblick frågade Anders om han var bjuden.... SUCK!

Efter mötet satte vi igång direkt. Vi hade beställt en hel pall med kläder till idag, men av någon annledning kom bara två pyttesmå lådor. Resten kommer visst imorgon. Men trots det blev det en hel del prisning, galgning och larmning till Manar.

Sen satte vi henne på att flytta runt i butiken, slänga skräp och hämta saker på lagret. Mellan 10 och 16.15 var hon i full fart. Sen tog göromålen slut. Hon fick sätta sig den sista stunden och ta det lungt. Men till skillnad från hur jag själv hade tyckt, så uppskattade hon inte pausen nämnvärt. Men som sagt så kommer det en hel pall imorgon, så då lär hon få att göra ett par dagar fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0