Nu är jag hel igen... och jag får köra bil!

Idag har jag hämtat ut mitt nya körkort. Kan inte låta bli att tycka att jag ser ut som en sömnig tattare. Men det ligger visst i generna, så det var ingen idé att ens försöka se normal ut. Det var sista kortet som skulle beställas.

I maj... Närmare bestämt den 17 maj var jag på Tivoli i Köpenhamn med Micke och Vicky. Efter det var mitt körkort, mitt Coop-kort och mitt ICA-kort spårlöst försvunna. Det är inte så att jag sätter det i något större samband med vem jag var bortrest med... men det skulle inte förvåna mig om Vicky i skrivande stund sitter och snusar på mitt gamla körkort! ; ) Hihihi....!

Hur som helst så får jag i varje fall köra bil igen. Känns ganska bra faktiskt! Särskilt som jag tar mitt pick och pack och drar till Tyskland i övermorgon. Enda problemet nu är att jag inte får köra med sommardäck, nu när naturen välsignat oss med snö på vägarna. Eftersom det är till Tyskland vi ska så är det heller ingen idé att byta till mina dubbdäck. Det enda det kommer att framtvinga är att vi får stå vid tyska gränsen med tullens tång och dra ut dubbarna. Ingen god idé!

Vi har den äran att bo på ett Tyskt spa under några dagar. Vi är i krokarna för att vara med på leksaksmässan, men tänkte passa på att ladda batterierna lite. När kunde man säga det sist man var på mässa... ALDRIG! Man kommer alltid ifrån alla mässer och känner sig som om man har jetlag. Men inte denna gången!

På lördag är vi hemma igen. Kommer hem vid 23-snåret. Sover några timmar, åker och hämtar Anna och drar till nästa mässa. CIFF i Köpenhamn. Tycker att det är fantastiskt att de har lyckats sprida mässorna så bra i år! Så man liksom inte behöver stressa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0