Förlovning... skulle det vara något?!

Jaha... Då lever de inte längre i synd. Det var väl skönt. Jag har själv varit väldigt orolig över monarkin och även vår nation, just på grund av detta förfall av moralen som deras 7år långa relation har inneburit. Men idag kunde jag alltså pusta ut.

Nu kommer nästa orosmoln.... Hur ska jag kunna betala för deras bröllop?? Det är ju lågkonjuktur och eftersom jag och alla andra skattebetalare håller i våra pengar så undrar jag lite vilken skola som ska läggas ner för att Vickan ska få längre släp än Mette-Marit.

Jag är ju trots allt arbetsgivare till tösen och för att dra mitt strå till stacken har jag googlat på lite prisvärda allternativ. Jag har inte lämnat några detaljer där hän, utan jag har sett till att allt går att lösa inom landets gränser och att allt genomsyras av svensk företagsanda.

Som forum för bröllopet är det ju kyrkan som gäller enligt tradition. Dock känns det lite förlegat, då bara någon enstaka procent av svenskarna faktiskt går i kyrkan, vid andra tillfällen än då de blir tvingade! Så jag tänkte vi kunde uppsöka en plats där alla svenskar känner sig hemma, där de trivs och spenderar massor med tid varje vecka.... IKEA!

Där finns ju massor med öppna ytor och stolar finns det ju gott om till gästerna.... Skulle de ta slut så uppsöker man bara gång 16, hylla 21. Där förvaras klappstolen Gullan.

Även för maten signar vi Kamprad. Han är Sveriges rikaste man och får ha förståelse för att han får dra det tyngsta lasset. Det blir mellan köttbullemeny för de som vill ha det eller om inte det gillas... korv. Till efterrätt blir det så klart mjukglass. Tårta känns lite tråkig att bjuda på, så vanligt liksom, så till kaffet blir det Delicato-bullar. 12kr/6st. Det ska väl till och med svenska staten ha råd till.

Vad gäller drickan.... Så är detta väl det enda tillfälle då man inte ska klaga på systembolaget. Vi har ju redan allt som krävs till ett bröllop. Det är bara att gå och plundra hyllorna.

Har mailat Stefan Persson och frågat om han kan ta fram någon käck klänning till bruden. Naturligtvis är det ok att sätta H&M-loggan väl synligt. Det är trots allt tänkt att Vickan ska bära den i bästa sändningstid runt om i världen.

Transporter fram och tillbaka kan väl stadstrafiken ordna. Inget fel på att åka komunalt!

Vad gäller brudbuketten så tänkte jag att Holmen, Stora Enso, SCA, Korsnäs och Billerud kan få slåss om vem av dem som ska få sätta en grankvist i handen på Vickan.

Så ja... Då var budgeten lagd!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0