Nu är vi inflyttade...

I onsdags öppnade vi upp "Plötsligt på Barnkammaren" del 2. Kändes lite konstigt när grinden väl gick upp, två dagar efter planerad öppning. Då hade vi varit utan butik i 26 dagar. Under dessa dagar spenderade vi tiden med att rota runt på vårt kaosartade lager, sitta på långa och tråkiga leverantörsmöten och äta köttbullar på IKEA.

Nu är livet åter normalt. Vi expierar kunder, nickar och ser glada ut och springer för att hämta påfyllnadskläder på vårt nu mera lite mindre kaosartade lager. Nog var jag lite nervös när vi skulle öppna. Alla verkade vara säkra på att det ska gå bra, utom jag och Emmy. Våra största fan har vi i Uffe och Malin. Uffe är ju den som snackade in oss på Jägers. Utan honom hade vi lagt ner butiken helt vid detta laget och Malin är liksom vår länk mellan Jägers och verkligheten.

Som sagt så var det i onsdags vi öppnade. Det är hemskt roligt att så många har kommit och hälsat på. Uffe och Malin, min syster, min mamma, min moster och mina svärföräldrar kom första dagen. Onsdagen var väl kanske inte den ultimata dagen att hälsa på. Både jag och Emmy var helt blanka i skallen och trots att vi vid flera tillfällen pratat om Uffes och Malins nya vove... så glömde vi fråga hur det går med den lille krabaten. När du ser detta Malin... Så är vi JÄTTENYFIKNA!

Övriga dagar har bland annat Jessica, Anders, Maria, Johnny, Erik, Micke, Jens, Markus, Jimmy, Svärföräldrarna (de har kommit nästan varje dag i två veckor nu), Petra, Josefin, Anna och Gärd, Mikael och arbetskamrat, Andys morföräldrar och Nina varit på besök. Om du inte hittar ditt namn på listan, så betyder det antingen att jag i skrivande stund glömt att du varit och hälsat på (beror enbart på trötthet, INTE på att vi inte blev glada att du kom) eller så är det faktiskt dags att du kommer och hälsar på!


Helgen i korthet.

I fredags.... Var det ju Media Markt som gällde. Ska jag vara helt ärlig, så fick jag mitt spel, trots en del mindre protester. Fredagskvällen tillbringade jag på min nya leksak. Jag rockade rockring, gick balansgång mellan två höghus och åkte skidor. Riktigt roligt och på  lördagen vaknade jag med all världens träningsvärk. Inte direkt normalt efter att ha spelat TV-spel.

I lördags var det som vanligt igen. Hektiskt schema. Miran fyllde 1år och detta skulle firas med storkalas. Direkt därifrån bar det av för att möta upp Maria och Jessica. Målet som gällde var restaurang Le Colisé. Riktigt god mat och väldigt trevligt sällskap. Det blev mycket uppdateringar och en lagom mängd skvaller. Det har ju tydligen  hänt lite den senaste tiden... och det lyckades Miia knäcka 2 min innan det var dags att åka hem. Vi passade också på att fira att vi faktiskt har nya jobb.. Varenda en av oss... Vad är oddsen på det? Vi borde nog gå ihop kollektivt och spela på lotto. Kanske kan lägga till "Vinna 120 miljoner kronor på lotto" på "att göra under 2009"-listan.

Var blev för övrigt den listan av???

Under söndagen var det ganska lungt. Vi gjorde lite ärenden och gick långpromenader med hunden. På kvällen tittade vi på Indiana Jones and the kingdom of the cristalskull. Bättre än förväntat faktiskt.

Vad är det med män och teknik???

Igår, fredag, var vi mer eller mindre uttråkade och tänkte att vi skulle hitta på något. Vi var ganska nuniga och ville därför hålla oss i närheten. Att åka bort och besöka MediaMarkt kändes lagom jobbigt. Jag har under en tid velat ha ett nytt WII-spel, men Andy har tyckt att det var för dyrt och alldeles onödigt. men vi enades om att åka och titta på det. Jag hoppades på valpeffekten!

Väl framme märkte jag att jag ALDRIG skulle åkt dit i sällskap med min man. Först var det kylskåpsraderna som imponerade.... Inte mindre än 11 rader fanns där. När raderna var räknade skulle vi naturligtvis in i kyldjungeln och botanisera. Dörrar öppnades av Andy och grönsakslådor drogs ut, under fötjusta glädje ljud.

Nästa upplevelse var ett ljudsystem värt 126.000kr och en Tv värd 350.000kr. Dessa skulle studeras i minsta detalj. Som tur var så fanns det en fåtölj i närheten, där jag kunde sitta och tänka lite på världssvälten, den ekonomiska krisen och armagedon i allmänhet.

Det var inte många steg därifrån till.... FÖRSTÄRKARRUMMET! Eller helvetet på jorden, som man också kan kalla det. Behöver jag säga något annat än... SUCK!

Sist men inte minst hamnade vi i gången med multifjärrkontroller. Tydligen så behövde vi en sådan. Det är ju OTROLIGT illa att vi måste resa oss när vi ändrar TV-kanal och att vi har olika kontroller till DVD:n och projektorn. Kan inte fatta att vi har överlevt så här länge,
Ingen billig pris för mojängen heller. 2.500kr kostar den och vi måste så klart ha en sådan, fast vi "inte har råd" till mitt lilla spel. Men den här har vi råd till, röt Andy....
SUCK!

Uppdatering....

Dagens längtan: Tycker det kan bli lördag så jag får gå ut och äta på restaurang.

Dagens lycka: Har idag köpt min tredje julklapp. Normalt brukar jag behöva sno mig in på Ica Maxi innan de stänger på lille julafton. Så ska det inte bli i år, har jag lovat mig själv!

Dagens suck: Min syster kontrade med att hon redan är helt klar med alla julklappar. Ja, ja.... Där kan jag ju ändå aldrig vinna.

Dagens skulle vilja: Jag skulle vilja gå på 500 med Vicky och Micke... Men det verkar inte bli något. Snyft!

Dagens vill inte: Önskade att Pippi-Åke inte skulle komma hit imorgon. Andy tog med mig på äventyr idag, så det blev ingen städning.

Dagens inköp: En burk fiskmat för vegetarian-fiskar. (varför nu det var intressant... ens...)

Uppdatering....

Dagens händelse: Var med på Jägers idag och tittade på Jessica när hon körde travlopp. Hon är otroligt duktig och jag blev så stolt att jag bara ville ställa mig och skrika... "Titta där! Där kör min vän och jag tror minsann att hon är bäst i världen!

Dagens butikshändelse: Vi var inne i nya lokalen idag. Flytspacklingen är färdig och grunden till väggarna är uppe. Vi klarar nog tidsschemat och öppnar dörrarna lagom till novemberlönen.

Dagens suck: Denna kom helt klart när Erik ringde och bad mig leta fram något kul till en 2åring..... Vi har just nu 80m2 butik inklämt på 11m2. Det vill säga att det är omöjligt att hitta något. Vilket leder oss till nästa rubrik....

Dagens avundsjuka: Kan inte låta bli att bli riktigt avundsjuk när man går förbi de andra butikernas lager... Vi fick ju välja sist, så vårt är klart minst och är nästan placerat utomhus.

Dagens snurriga: Kan inte sluta tänka på hur dåligt lokalsinne min kusin har....  Igår när vi skulle ta hissen upp till advokatens kontor på tredje våningen kläcker hon kommentaren....  "Hmmmm, visst är det konstigt...? Man går in i denna porten och direkt in i hissen.... Men när man ser tar samma hiss ner igen så kommer man ut i en annan port... Den längre bort. Visst är det konstigt!" Gissa om hon blev förvånnad över att jag kunde bevisa att vi faktiskt kom ut genom EXAKT samma port som vi gick in.... "Men... Man brukar inte komma ut här!!!"
FNISS! (Jag älskar dig... Det vet du!)

Dagens middag: Är riktigt sugen på pizza, men ska inte äta en massa skräp. Istället ska jag ställa mig och laga kåldolmmar.

Dagens längtan: Jag saknar Andy jättemycket idag och hoppas att han snart kommer hem, så jag kan få lite sällskap under filten.

Man börjar bli van på stallbacken!



    

Konstigt det känns.... JO... Faktiskt!

Det är helt sjukt.  Idag är tredje dagen utan ett fast ställe att gå till för att jobba. Visst har vi jobbat idag. Ganska mycket också.... Men det känns väldigt fritt. Halv nio i morse åkte vi till advokaten och slog ihjäl lite tid där. Sen bar det hem till oss för att vänta på Posten. Vi hann precis få i oss frukosten innan lastbilen anlände. En pall+ en postbur var dagens skörd.  Efter några timmars prismärkande och avprickande tog vi oss en paus och åkte och köpte hundben och wetexdukar (spännande). Hemma igen gjorde vi ett ryck för att få klart allt innan Andy trillade in genom dörren.

15.40 drog vi iväg för att besiktiga Peuegoten. Trots 3st brister av hyfsat allvarligt slag gick den rackaren igenom. Jag hade polotröja, så det var inte därför.... Tror att Emmy erbjöd honom något lite extra.... En floursköljning... månne?

Lite hjälp med WHITE TRASH!

Vår maskerad hade precis hunnit nå sitt slut när inbjudan till nästa kom. Första tanken var... "Lynt, jag har ju redan min gladiatorsdräkt!". Sen kom chocken.... Temat är WHITE TRASH! Vad ska jag då ha på mig? Alla lär ju komma i säckiga hängslebyxor av jeans, med stråhatt på huvudet och banjo i armarna.

Någon som har bra förslag på vad man kan ha på sig?? Jag har Googlat en hel massa utan att lyckas med något bra. Magkort tröja och höga jeans utan bälte och slitna cowboyboats är det ända förslaget som dyker upp. Känns som Myrorna snart får ett besök.

Kanske borde man "go crazy" och hyra en husvagn och ha lite "trailer trash-fest" på uppfarten. Tror att Anni och Paul hade uppskattat om vi tog med ett litet dotterbolag till maskeraden.


Lite coola maskeradbilder!



Överkörda Göran och romerska Mari i bakgrunden.



Gladiator-Micke och Riddar-Martin.



Johnnys figur behöver knappast bli presenterad.... Lollos uppskrapade ansikte med likmaskar ger mig fortfarande mardrömmar.



Katt-Ullis!



Loke utklädd till riddarens ståtliga springare!



Katten säger mjauu... Men humlan säger... hummmmla, hummmmla, hummmla!



Andy i dräkt nr:2. Här har han tvingat Mari att posera.

        

     

        


Ja..... Jag vet att varken Jess eller Emmy är med på bild. Men uppladdningen av bilderna slutade fungera precis när jag skulle lägga till de riktiga godbitarna. Fler foto kommer så  fort allt funkar igen.

Idag är ingen vanlig dag!!!

Idag är ingen vanlig dag.... Idag är Miias födelsedag! Hurra hurra hurra!


RSS 2.0