Tillbaka till Kina....

Kollade precis på alla gamla foto från Peking. Kan inte hjälpa att jag längtar tillbaka. Hur skitigt där än var, hur svinig maten än var och hur otrevliga försäljarna än var, så hade jag aproligt.

Det var kul att vara exotisk för en stund. Att åka tunnelbana och hela tiden bli studerad som en alien, har faktiskt sin charm. Även att inte duscha under tio dagar kan faktiskt vara en upplevelse. Det är ju väldigt sällan vattentrycket är så dåligt att man knappt blir våt.

Andra små annekdoter som vi hade lyckan att få vara med om var bland annat:

* Uteliggaren som skänkte oss 50kr
* Peter Ping som arbetade på Pearl
* Spicy Pigs ear på Roomservice-menyn
* Hamster på pinne i livset
* Bröstmjölk och dumplings som en näringsrik kvällsvard
* Mannen som körde Kina runt för 180kr och som blev förvånad att vi dricksade
* Kyklingpopkornen som blev vår räddning
* Alla trädgårdsmästares drömm... Buxbomhäcken i plast
* Kalla örons frällsare. Loppmössan!
* Kopparna med vår bild som nu sålt i 6000 exemplar i Badaling
* Receptionisten som inte visste vilken mur vi menade när vi sa att vi ville besöka MUREN
* Likbilen där till och med jag fått böja på knäna
* TV:n med 200 kanaler varav bara en med något som inte var på kinesiska
* Min oro när jag dagen innan hemfärd skulle lämna mitt pass hos ett gäng yra kineser
* Och många många fler


Får jag bara en femtedel så roligt i Spanien som vi hade i Kina, så är jag helnöjd! Skillnaden är väl att från Nerja kommer vi väl inte att längta hem. Snarare tvärt om! Risken finns kanske att vi stannar kvar!

Kommentarer
Postat av: Vicky

Skulle bara skriva att jag ibland läser Din blogg! Väldigt intressant. Tycker Du låter aningen negativa emellanåt, inte likt den Caroline som jag känner.
Kram

Vicky

2008-05-12 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0