Säsongens första Danmark....

Då var jag hemkommen från Danmark igen. Tänkte framför allt berätta det för er som oroligt satt och bet på naglarna i ovisshet igår.

Kvällen/eftermiddagen började med lite drinkar hos oss. Hade verkligen gjort mig till för Vickys skull. Till och med sockrad kant på glasen. När det var dax att köra kom TAXI KRONSTÖM. Efter 20minuters vandrande fram och tillbaka genom ytterdörren, körde hon oss äntligen till tågstationen.

Efter viss förvirring över hur man laddar sitt rabbatkort, fick vi faktiskt köpt våra biljetter. Hur klarar de 26.300 pendlare som reser dagligen av att ladda sitt kort???! Alla kan väl inte stå i kö till den lille tunnhårige tågvärden i hålet i väggen??

Väl inne i Köpenhamn traskade vi igenom den knarkarkvart som danskarna så fint kallar hovedbanegården. Vi hade skippat idén om Bakken och istället styrde vi mot Tivoli. Eftersom magen börjat kurra på oss alla fyra, blev första stoppet  Restaurang Vallhall.

Dagens mål var att genomföra en traditionell 5-kamp med förhoppning att slippa skytte helt eller åtminstonde minimera exponering av sådana aktiviteter. Detta eftersom vi har Micke, mästerskytten med oss. Känns lite orättvist att vi ska tävla i något som han är så bra i. Jag menar.... Vi hade nog inte kastat bollar i tunnan om jag var professionell bollkastare (Finns det ENS?)! Hur som helst, så är jag ju inte det och den vinsten tillsammans med en plyschelefant kammade Vicky hem storslaget.
image125
För att återgå till skyttet, så kan jag mycket stolt berätta att jag fick ner lika många sjärnor som Micke!!! Även om jag tyckte jag såg att han faktiskt fick ner en mer... Konstigt för det är mot hans natur att INTE överdriva antalet...
Den totala vinsten gick i år till Andy och jag kom.... tro det eller ej... SIST!

Vid elva snåret började vi dra oss hemåt, men resan var långt ifrån över. Det var liksom här den började, skulle man kunna säga. Otroligt tråkigt att jag inte hade kameran med.(Har dock fixat ett litet fotomontagé) Micke åkte BUSS för första gången på 12 år! Tillsammans med salongsberusade 30-åringar med fjortisbeteendet kvar, färdades vi genom Malmö. Bara 7:an gick från Svågertorp, vilket gav oss en fantastisk sightseeing av alla Malmös busstationer.
image126

Kan inte säga annat än att jag hade VÄLDIGT roligt hela kvällen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0