Philias är i mål!!!

Då var Philias i mål och jag har avslutat den första boken i mitt bokklassiker-maraton. Boken är väl ok, men kanske inget jag rekomenderar... 1873 då boken skrevs var den säkert mycket intressant och trollbindande. Idag är det dock inte så superintressant med att man åker tåg och båt. Inte heller är det något storartat att ta sig ett varv runt klotet på 80dagar. Ge mig 80 timmar och jag hinner även en avstickare till Pearl i Peking, en stund på stranden i Spanien, ett besök i de indiska templena i Bombay och ett långt stopp vid Vita huset.

Nu har jag bytt Philias mot Santiago. "Jorden runt på 80 dagar" är ersatt av "Den gamle och havet".

HERE I COME MR HEMINGWAY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0