Norrland... Jag längtar efter dig....

Trots att alla var skittrötta och en del var till och med jättesjuka efter Norrlandsresan, så kan jag inte låta bli att längta tillbaka.

Det var trots allt något specielt med platsen där det aldrig blir natt. (Jag blev överbevisad. Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig dag dygnet runt!) Det var en upplevelse bara att vara där. Mysigt att bila hela långa vägen. Vi tackar Dan Brown och "Änglar och demoner" för att det löpte på helt utan irritation. 

Vi fick uppleva så mycket på resan. Renarna på vägen, äta köttbullar på IKEA i Sundsvall, leva en hel vecka utan både el och rinnande vatten, polcirkeln, vetrinären (CLAES, HAR JAG STAVAT RÄTT?) i Gällivare, LKAB i Kiruna, en förrymd Otto som satte skräck i hela Gävle och mycket mycket mer. Sen gör det ju inget att jag numera kan berätta hur alla Sveriges Scandichotell ser ut. (Håll er borta från Sundsvall!)

Inte utan att man undrar vad denna sommaren bjuder på!

 Andy hämtar vatten.  Vicky tar igen sig.

 Carro och Loke i Gävle.  Carro på LKAB i Kiruna.

 Andy och Micke diskar.  En mätt Clara efter ett gäng IKEA-köttbullar.

Kommentarer
Postat av: emm

Ledsen men du har stavat fel igen!! Veterinär heter det ju, tusin..

2008-05-13 @ 20:54:15
URL: http://emm.webblogg.se
Postat av: Bimbotankar

Jag tänkte bjuda Clabbe på den!!

2008-05-13 @ 22:05:30
URL: http://tokigt.webblogg.se
Postat av: Vicky

Ja det är inte utan att man får lite flashbacks. Kul när man ser bilderna så här i efterhand. Har Du ingen bild på varotto? Jag borde ha sparat ett luktprov. För övrigt, varför måste Du alltid ta så sunkiga kort på mig?

2008-05-14 @ 08:38:39
Postat av: Carro

Men Vicky....

Var det någon gång under den resan som man inte var sunkig?! Du sov ju till lika med varbölden OTTO.

VarOttobild beställd!

2008-05-14 @ 10:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0