Jag har skapat ett monster....

Min man har sedan förra sommaren förvandlats till en talboksnarkoman.

Det hela började med att vi lyssnade på Dan Brown´s Änglar och demoner på vägen till och från Norrland. Efter det var det Madam Terror som var på tur på vägen till Norge. När han sedan påbörjade Stieg Larssons Mannen som hatar kvinnor var han helt fast. Nu går det aldrig att föra ett samtal med honom utan att han har cd:n på i bakrunden. Man kan aldrig åka bil utan att berättaren skrålar ut texten i högtalarna.  Men värst av allt, är  att Andreas hela tiden jämför mig och hans vänner med bokkaraktärer som, Mikael Blomkvist, Lisbeth Sallander eller Mia Berg. Känns lite konstigt att han pratar om dem som om det var hans närmsta annhöriga, när de i själva verket är påhittade människor som bara existerar i Stieg Larssons huvud. Måste vara någon psykisk åkomma!

Finns det något typ AA för boklyssnare? ABL Annonyma boklyssnare, t.ex?

Min stora fråga i livet är just nu: Varför måste ciggaretter ha varningstext, när talböcker får vara utan???

image76

Kommentarer
Postat av: Jess

hihihi =)

2008-05-03 @ 17:55:54
URL: http://jessicapessica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0