Jag, en 40-talist!

Det är inte bara det att mina typiska intressen nu är exat de samma som alla män födda mellan 1940-1949. Det vill säga poker och trav. Utan jag har även kommit på att jag stör mig på samma saker som landets alla 40-talister. Som t.ex:

*Gymnasiebarn som åker till skolan i MJUKISBYXOR
* Små flickor inte längre får ha ljusrosa och små pojkar inte får ha ljusblått
*Att barn idag inte har någon respekt alls för varken vuxna människor eller för varandra. (Kan ha med det utbredda Touretts syndrom att göra)
*Uttryck som LOL, BRB, BTW...
*Att 96,7% av alla nystartade företag i Sverige heter något med pizza eller kebab
*All kommunikation sker via sms och att folk tillika förväntar sig att man skriver PUSS eller åtminstonde KRAM
*Att man aldrig vet vad folk jobbar med nu mera... "Ja, det är ju något med datorer!"
*Allt var bättre förr 

Kommentarer
Postat av: emm

Shit är det kris när jag håller med på nästan alla punkter. Carro vi börjar bli gamla, PÅ RIKTIGT!!

2008-05-02 @ 15:42:28
URL: http://emm.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0