Hur kan man göra tandläkaren vänlig?

Funderar lite på hur det ska gå imorgon. Om jag kommer att överleva....

Har försökt låta bli att tänka på det, men Emmy, Andy och Ann-sofie kan ju inte låta bli att påminna mig. Finns faktiskt inget i hela världen som jag är så rädd för som tandläkare. Skulle vara håriga spindlar som ligger på delad förstaplats... Irroniskt nog så var min förra tandläkare lika hårig som en fågelspindel. Alltså var han klart värsta sorten. Det vill säga en hårig tandläkare!

Funderar lite på vad jag ska göra för att få tandläkaren att förstå HUR rädd jag är. Lite kan hon kanske ana när en 27-åring låter mamma ringa och boka tid. Kan inte annat än tänka mig att mamsen även upplyst om min rädsla. När jag sen kommer så har jag min man med... Även det lär ju avslöja en del rädsla. Men samtidigt är det kanske bra om jag kunde få förklara vad jag egentligen är så rädd för. Fast jag vet inte om jag själv vet riktigt. Det är inte smärtan... I så fall mer att de säger "Detta kommer inte att göra ont" och så känner man hur hela käken håller på att lossna. Det i samband med att jag känner mig fast i stolen. Tror ni hon blir snällare mot mig om jag tar med ett ÄPPLE till henne?

Usch... Jag vill verkligen inte!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0