Grisfest!

Wikipedias förklaring på GRISFEST:

En grisfest är en fest där man äter helstekt gris. De var som populärast på 1970-talet i samband med att charterresor till bland annat Kanarieöarna blev populära.

I filmen Sällskapsresan skildrar Lasse Åberg en charterresa till Kanarieöarna med de för charterresan typiska inslagen, bland annat grisfesten, finns med.

I Aftonbladet går att läsa att följande är ett måste på GRISFEST:

Med grisfesten infördes också några kulinariska höjdare:


l? Sangria 6-8 personer: 1 dl konjak, två flaskor spanskt rödvin, en halv flaska mineralvatten, två stora apelsiner (skivor), två citroner (skivor) och 1 dl socker.


l Drinken Cuba libre: 4 cl ljus rom, 12 cl cocacola, istärningar, lime- eller citronskivor.


l Lumumba: 4 cl konjak, 12 cl mjölkckoklad (typ O'boy), serveras varm eller kall.

image131


Oj! Vad jeg ser fram emot vår GRISFEST!

Och jag lovar att jag ska kolla ordentligt på grisfester i Spanien. Jag ska göra mitt bästa för att få fram alla detaljer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0