Den gamle och havet....

Då har jag tragglat mig igenom två tredjedelar av "Den gamle och havet". Förstår inta vad Mr Hemingway tänkte när han skrev en hel bok om en man som fiskar upp en enda fisk! Kan inte låta bli att vara besviken på detta så kallade mästerverk!

Kanske är det inte Ernest Hemingways fel, utan snarare de människor som höjt honom till skyarna och kallat hans verk för klassiker. Hur tänkte svenska akademin när de gav honom nobelpriset?? Kan hända att man inte hade så stora krav 1954.

Det sägs att Hemingway blev depprimerad efter en flygplanskrasch... Men jag tror att det var när han insåg hur tråkigt han skrev som humöret dalade. Hur som helst så har jag nu tre dagar på mig att läsa klart den. För på semestern är det Brott och Straff som ska påbörjas. Bara det att Dostojevski inte gjorde som Hemingway och tog livet av sig... gör att jag tycker att den boken verkar mer lovande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0