Bättre lycka nästa gång!

Det här skulle du kunna göra för 135 miljoner kronor:
... köpa en ny Porsche Boxster i veckan i nästan sex år.
... bo mer än 5 år i den lyxigaste sviten på världens dyraste hotell, "Burj Al Arab" i Dubai. Sviten kostar 80.000 kronor per natt.
... eller varför inte ta in på Grand Hotell och vältra sig i lyx i Sveriges dyraste svit, den så kallade "Liliansviten" på 330 kvm. Där kan du bo i sju år.
... ta in på lågprishotellet Formule 1 Hotel i 948 år.
... bjuda hela Skövdes befolkning på ett Jenka-tuggummi. Varje dag i 22 år.
... köpa Aftonbladet eller Expressen varje dag i 36 986 år.
... köpa 696 stycken Volvo S40.
... bjuda alla i Sverige på varsin Piggelin. Två dagar i rad. Och ha pengar över.
... köpa ungefär 2,7 miljoner Big Mac & Co, dvs. en om dagen 7 397 år.
... köpa 341 772 stycken iPod Shuffle 1GB.
... köpa mer än 19 miljoner liter mjölk, tillräckligt för att fylla 160 000 standardstora badkar.
... köpa 5,4 miljoner Trisslotter, som det skulle ta över tio år att skrapa sig igenom. Om man skrapar en lott i minuten. Snacka tennisarm!
... leva gott på årsräntan på vinsten. Den skulle bli nästan 5,4 miljoner kronor vid 4 procents ränta. Hyggligt förhandlingsläge.
... köpa 30 miljoner tablettaskar och fortfarande ha pengar kvar. Det innebär att man skulle kunna bjuda alla som bor i Sverige på snask i fyra dagar i rad.
... bygga en 25 mil hög stapel av enkronor, som skulle väga 945 ton.
... köpa 10,5 miljoner liter 98-oktanig bensin. Den totala körsträckan med en miljöbil med en snittförbrukning på 0,4 liter/mil skulle ta dig fram och tillbaka till månen nästan fyra gånger.
... köpa 542 169 st av IKEAS billigaste Billy-bokhylla.
... köpa 9 stycken Bugatti Veyron, världens snabbaste och dyraste bil. Det sammanlagda värdet på hästkrafterna i alla bilarna blir 9009 hk.
... betala Zlatans årliga lön i Inter på 44 miljoner kronor. I lite mer än tre år.
... köpa Sveriges i särklass dyraste båt någonsin. "Carl Star 96" som kostar 100 miljoner kronor. Och fortfarande ha 34,7 miljoner kvar i börsen.

Nä, Johnny.... Jag kan inte minnas att jag lämnade in på Supermarket i Saltsjöbaden... Om jag inte missminner mig så var det på ICA Maxi på Toftanäs.... Men man vet ju aldrig! Kan ju ha tagit en liten avstickare till Saltsjöbaden.

Men jag säger bara... Misströsta ej! Jag har spelat samma rader till lördag!

Kommentarer
Postat av: Jess

Men ehh, hur blir det nu med mina grejor då!!
Ehh jag har ju redan köpt mig ett par dussin travare och bett alla på jägersro fara och flyga!!!
Sen kasta jag cykeln i kanalen...
jag får väl fortfarande sakerna, du lova ju...

2008-05-08 @ 00:05:51
URL: http://jessicapessica.webblogg.se
Postat av: Johnny

Ja, men nu e det ju inte jackpot längre! Då blir det ju bara typ 50 miljoner tror jag... Jag har också ett par rader till lördag ifall du skulle missa då också...

2008-05-08 @ 15:26:28
Postat av: Anonym

Du och jag Johnny!

Vi kan ju dela rakt av på miljonerna då! (Är jag fortfarande skylldig dig snickerskorgen då??)

2008-05-08 @ 16:11:52
Postat av: Johnny

Vinner jag 50 miljoner så behöver du inte bry dig om Snickerskorgen =)

2008-05-08 @ 19:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0