Varför är män tvugna att vara negativa?

Ok, nu kommer ett aningen bittert inlägg.

Jag blev under Måndagen väldigt glad då min kära kusin meddelade att hon på skalan 1-10 kände att 6 var så mycket hon ville åka Vasaloppet med mig. Efter ett snabbt besök på standens alla sportaffärer kände jag mig ännu mer säker. Här ska åkas skidor! Och det LÅNGT!

Väl hemma gav jag Andy nyheten om att vi pratar om att åka Vasaloppet 2009. Vad gör han då..? Jo, börjar prata om något helt annat! Flera gånger försöker jag avbryta, men utan framgång. Men jag måste säga att hans attityd bara gör mig mer taggad! Här ska åkas skidor! Och det LÅNGT!

Hörde idag att Emmy fått minst sagt samma negativa reaktion av sin man. Han trodde inte heller att vi skulle klara det och detta för att HANS KOMPIS hade fått bryta i år! Är jag släkt med den här vännen? Eller varför skulle annars våra förutsättningar vara exakt de samma? Nej, här ska åkas skidor! Och det LÅNGT!

Varför förutsätter våra män att vi skulle åka till Sälen helt oförberedda? Varför tror de att vi tänkt fika oss igenom loppet? Bara för att vi tar lätt på livet innebär inte att vi inte kan kämpa och verkligen ge järnet för att klara av denna bedrift. De anar det nog inte, men de ökar bara vår vilja att åka. JA, HÄR SKA ÅKAS SKIDOR! OCH DET LÅNGT!

image5

Kan alla dessa människor så kan väl vi?

Kommentarer
Postat av: emmy

Du kan inte ha mer rätt, här ska minsann skidas!!!

2008-03-04 @ 13:45:56
Postat av: Anonym

Klockrent, kunde inte sagt det bättre själv!!!
Jag stöttar er till hundra procent i att åka LÅNGT! (bara jag slipper) Jag kan ju dra med en travare o ta mig runt i sulky möjligtvis!
Om ni ska åka så LÅNGT så räkna med att jag är första chaiutdelare, det hade för mig varit en ära!
Lycka till det kommer gå galant!!!
Fan jag ska minsann börja måla banderoller redan!! En banderoll per mil är väl rätt lagom....
"Kämpa på, kämpa på, chaien kommer där jag ska stå"

2008-03-04 @ 16:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0