Tandläkarskräck!

Jag har sedan jag var 12år haft en sannslös tandläkarskräck. Det var efter att jag slagit ut båda framtänderna som jag fick det. Måste säga att jag tycker att det är otroligt dåligt att med våld trycka och tvinga ner en 12åring i tandläkarstolen.

Eftersom jag hade skador på väldigt många tänder, en helt av precis vid tandköttet och en som helt åkte ut (med rot och allt) så var de tvugna att lägga bedövning i hela munnen. Det betyder någonstans mellan sex och åtta sprutor på mindre än ett par minuter. Inte konstigt att jag blev rädd.....

Först för tre år sedan var alla behandlingar och operationer klara. Det tog med andra ord 12år att återställa min mun helt. Sedan dess har jag inte varit hos tandläkaren. Dumt nog kan man tycka. För igår insåg jag att jag har spräckt en av mina kindtänder. Det gör ont och den trasiga tanden skrapar mot min tunga. Jag fick panik och började gråta. Jag tycker så synd om mig! Jag vill verkligen inte gå till tandläkaren!!!!

Någon som har några huskurer mot sprukna tänder?

Kommentarer
Postat av: Jess

Jag lider med dig!! Jag vet hur det är att ha tandläkar skräck! Fick ny tid i veckan o ska gå om en månad! Jag får svårt att andas bara jag tänker på att jag ska dit!! Vi kanske borde gått tillhops!
Stackars oss...

2008-03-21 @ 16:47:30
URL: http://jessicapessica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0