Helt sanslöst bra!

Dagens filmtips är STARDUST. Vi såg den igår och jag måste erkänna att jag inte alls ville först. Men efter bara två minuter var jag fängslad.

Jag avskyr fantasi, men denna var annerlunda. Skriven för vuxna med vuxen humor.

Det handlar om en pojke som inte känner sin mor. Han är kär i en flicka som bara vill gifta sig för pengar. Hon har inget intresse för honom, förän han säger att han ska hämta en fallen stjärna till henne. Stjärnan föll på en plats dit ingen får gå, men pojken trotsar förbudet. När han möter stjärnan ser han att det är en vacker flicka. Tillsammans med henne möter han många skojiga människor och äventyr.... Prinsarna som letar efter rubinen som ska göra dem till kung, häxan som vill äta upp stjänans hjärta, kapten Shakespear med det skrämmande rycktet trots att han i smyg bär klänning....

En film som inte bara är värd att läga en bit av ditt liv på. Jag tror att den till och med kan förlänga det lite!
image24

Kommentarer
Postat av: Jess

Frågan är om den heter STARDUT eller STARDUST

2008-03-24 @ 11:50:46
URL: http://jessicapessica.webblogg.se
Postat av: Maria

Oj, det var verkligen en bra recension! Nu blir t.o.m jag lite intresserad. Jag kanske får ge den här STARDUT en chans :)

2008-03-24 @ 18:51:07
Postat av: Jess

HIHIHI nu måste alla märka ord! hihi

2008-03-25 @ 09:15:48
URL: http://jessicapessica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0