INKÖPSLISTA - midsommar

Eftersom jag på 15min lyckades dra in hela dagskassan och eftersom det just nu spöregnar, tänkte jag fila på min inköpslista.
Berörda parter får mer än gärna lägga sig i om de tycker något borde strykas eller om jag har glömt något! Parter som ej berörs av denna inköpslista kan helt bortse från den.

Inhandla:

*Nypotatis i långa banor
*Gräddfil
*Prinskorv
*Ost
*Smör
*Gräslök
*Dill
*Löksill, Senapssill och kräftsill
*Mörkt bröd
*Lax
*Jordgubbar
*Grädde
*Mjölk
*Ägg
*Gravlaxsås
*Grönsaker (mest för syns skull)

*Läsk ( Cola & Pepsi Max är självskrivna. Allt annat får ni önska!)
*Chips
*Nötter

Inhandlas till det jag ska laga:

*Köttfärs (om ingen misstycker, så lagar jag köttbullarna så vi slipper den där Mamma Scan)
*Potatis
*Anjovis
*Grädde
*Lök
*Creme fraich
*Matjessill
*Kesella
*Gelantinblad
*Potatis
*Kavring
*Lax
*Räkor


Saker vi inte behöver köpa, men som ska med

*Socker
*Snaps
*Mammas stekta sill i ätika.

Kan det verkligen vara allt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0