Hela landet borde vara i uppror....

Enligt min mening borde hela landet vara i uppror! Ändå nämner nästan ingen den våldtäkt som genomförts på den svenska medborgarens integritet.

Hur kan hela svenska folket blunda för att våra förtroendevalda politiker våldför sig på vårt samhälle?
Är  vi är så avtrubbade att vi inte längre bryr oss?? Tycker vi att det är ok att en myndighet registrerar och lagrar ALLA samtal och mail som innehåller vad de tycker är hot. Det räcker alltså att orden bomb och flygplan finns i samma mail, för att man ska behandlas som terrorist och fastna i FRA:s filter. Där finns man sedan enligt deras egen beskrivning kvar  "under så lång tid som krävs för att avgöra om informationen är värdefull för uppdragsgivarna". 
Hur var det med yttrandefriheten?? Ska man inte få säga och skriva vad man vill i Sverige, utan påföljder?? Vi har med andra ord kommit så långt att största delen av svenska folket tycker att det är ok att inskränka yttrandefriheten, om vi bara lyckas haffa någon brottsling. Vi avlyssnar över 9 miljoner människors komunikation.... Hur många av dem är så grovt kriminella att det känns nödvändigt att avlyssna dem?

Varför inte nöja sig med att spana på de som faktiskt är misstänkta för något? En sådan lag har ju funnits sedan länge. 

En stor del av de jag diskutterat frågan med säger... "Men jag har inget att dölja." Det hör inte hit. Det är egentligen helt oviktigt i sammanhanget. Jag har heller inget att dölja. Där emot tror jag att lagen om singnalspaning är ett steg mot att avtrubba folket ännu mer. Vem vet om vi om tio år sitter i samma situation fast då gällande censur. Med tillräklig lobbyverksamhet är jag tyvärr övertygad om att det går att hjärntvätta en tillräkligt stor del av befolkningen för att få igenom en "lagom" mängd censur. Steget därifrån är inte långt till åsiktsregistrering.

Jag tror säkert att en stor del av medborgarna även tycker att det är ok att EU-parlamentet vill att alla bloggare skall åsiktsregistreras. Av 34 personer i EU-parlamentets utskott röstade 33 för en sådan registrering. Vad händer då med yttrandefriheten. Där kränks den i ännu högre grad än av FRA.  Medan EU och andra västländer tvingar uttalade diktaturer att frångå den sortens registreringar och avlyssningar, tar de själv samtidigt steget mot att få ett liknande system i sin del av världen.

Jag säger bara....

- "Då ni ska registrera min åsikt.... Kom ihåg att få med att jag avskyr de diktatorsfasoner som Fredrik Reinfeldt försöker införa!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0