GRISFEST!

Då var det alltså dagen efter grisfesten nu. Trodde faktiskt att jag skulle må sämre idag än vad jag gör. Efter att ha klunkat i mig en halv flaska vin via Sangrian, en halv flaska vitt och en halv flaska rött, trodde jag att jag skulle må som jag förtjänar. Men jag vaknade som vanligt efter en utekväll pigg och utvilad klockan sex. Dock med något bankande huvudvärk... Fast inte ens den kunde hålla i sig. Efter 15 min var jag tillbaka till normalläge.

Grisfesten bjöd på mycket skoj. Vem visste till exempel att den skulle inledas som Poolparty?? Måste väl erkänna att jag endast närmade mig poolen när jag skulle sticka ner ett finger och känna hur varmt det var. Men hade inte poolen haft en varningstext om att man inte fick dyka ner i den 4 decimeter höga bassängen, så förstår nog alla här att jag hade badat. Dykförbudet tog liksom allt det roliga ifrån själva badet. Stod istället på behörigt avstånd och granskade badpojkarna.

Maten var ju ett kapitel för sig... Kan tyvärr inte säga att jag uppskattade det döda djur som fastspänt runt ett armeringsjärn sakta kremerades över grillen. Jag uppskattade dock ansträgningen, även om jag hellre skulle käkat bara vildsvinsfilé, utan att behöva se hela djurets anatomi. (Det kan ni få fixa nästa gång. Vi är lediga på lördag!) Fast som Micke sa... "Det är en tradition att få se middagen som nydöd"!



Hur som helst så var potatisen jättegod! Även sillmackan var delikat och specielt efterrätten var riktigt smarrig!

Vad gäller trefemkampen, så ska man kanske inte stå och vara kaxig inför min kusin, om man sen inte lyckas vinna trots att man fuskar.... Skulle hemskt gärna säga att jag vann.... Fast det är nog lite oklart. Mina 200 poäng på ringkastningen gav mig en vinst i den grenen... Andy vann konstigt nog över Micke i skytte...IGEN!.... Och eftersom spikgrenen var uppgjord, så blev det väl lika då skulle jag gissa. Och då heter ju regeln "yngst vinner"! Säger bara till alla er som modigt ställde upp mot mig, "bättre lycka nästa gång!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0