En mycket bra sambo... Snudd på den bästa!

Idag när jag långt om länge lyckats ta mig hem från jobb hade min sambo, hör och häpna.... Fixat middagen! Han hade varit på ICA MAXI (ett av Andys större hatobjekt) och köpt rostbiff, skinka och kalkon. Till det blev det potatis- och legymsallad och melon. Hur gott som helst och passar ju perfekt så här i studenttider. (Har ju tvingats lyssna på tutorna hela dagen, då ska jag väl få äta maten med.)

När middagen var uppäten tog han direkt tag i att plocka undan allt. Så skönt! Jag kunde bara linka bort och slänga mig på soffan. Han är ju allt man behöver! Ligger just nu och försöker förstå vad som är så intressant med fotboll. Har insett att jag måste ge sport en chans.

Min kära kusin brukar påtala för mig att jag är mer eller mindre imbicill när det gäller sport. Har precis lärt mig att Foppa heter PETER Forsberg och inte Fredrik som jag gärna vill ha det till. Fotbollsspelare kan jag bara en. ZLATAN och så känner jag igen mannen på kallsongreklamen (vet egentligen vad han heter men kommer inte på det).  Övrigt kan jag bara namnen på en del av fotbollstruppen i VM-94 och det kan man ju inte leva på för evigt.

Kan inte förstå hur det blev så här.... Jag som tycker det är så viktigt att vara allmänbildad och försöka hänga med. Jag hänger inte alls med i ett samtal i ämnet sport. Jag kan så lite att folk brukar tro att jag skojar... Hur pinsamt är det?

Men det ska vi råda bot på! Från och med nu börjar vi med kategorin "Dagens sportfakta". Får se om det har samma genomslagskraft som Emmys "Dagens kung" eller om det kanske blir ännu större!

 Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0