Dagens utflykt - Trelleborg


Det är alldeles för länge sedan jag var här sist. Vi borde åka hit ofta!



Tog helt oväntat min lediga dag idag. Tyckte jag kunde passa på när solen sken.

Tanken var som vanligt att jag skulle till stranden, men eftersom det blåste mer eller mindre orkan, fick jag vara lite påhittig. Så jag tänkte att jag skulle lära mig mer om min omgivning. Jag blev nämligen minst sagt imponerad när vi körde från Tosselilla i Söndags..... Vi körde på vägar som jag inte hade en aning om att de fanns ens. Jag vill också lära mig hitta! Det bör ju inte vara ett för ouppnåligt mål ens för mig...eller....?

Därför tog jag min lilla bil och började köra. Målet var Trelleborg, men vägen dit skulle också bli en del av utflykten. Jag körde över Skegrie för att titta på min kusins husbygge. Men mitt lokalsinne hade inte hunnit utvecklas på den stunden, så jag hittade inte dit. Fast, jag hittade ett område där det bara var ett par hus som var uppe och det kan ha varit där. Han kan ju ha varit på lunch eller nått, så det var därför jag inte såg honom. Det låter bättre än att jag inte hittade!

Väl i Trelleborg parkerade jag bilen och tog mig en runda i centrum. Det var riktigt mysigt att bara spatsera runt i lugn och ro. Var inne i ett par små butiker. Köpte en liten paket till min lilla kusin i den ena. Sen var jag ju tvungen att besöka barnbutiken som jag gick förbi. Visst var den väl fin, men de hade saker överallt. Man kunne inte gå utan att stöta vid något hela tiden. Kan ju hålla med om att man ska utnyttja varje m2 ordentligt, men det ska ju inte gå till överdrift.



Tänkte eventuellt besöka Lund på fredag, så jag lär mig hitta där omkring. Kan ju gå och fika där med Simon. Eller så blir det kanske så exotiskt som mina gamla "hemtrakter" HELSINGBORG! Längtar dit en smula.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0