Bilen är äntligen hemma!

- "Vad skönt att vara hemma igen!" ,sa min lilla Peugeot 206 cc när den efter över två veckor på verkstaden äntligen körde upp på vår uppfart igen.

Jag hade ingen aning om vilken buss som gick ut till verkstaden, så jag bestämde mig för att gå från jobb. Tog bara lite mer än en timme, så själva promenaden dit var ingen fara. Men när jag var en liten bit där ifrån kom jag på att de kanske stänger 16.00. Jag tittade på klockan och den var 15.55. Problemet var att det var minst 10-15min kvar att gå.

Jag ökade takten och strax efter fyra snubblade jag in på parkeringen. I samma ögonblick låser de dörren.

Hade jag gått i över en timme, bara för att vända om och gå ytterliggare en timme????

Efter lite suckande och stönande, fick jag berätta min historia.
- "Jag tänkte ju hämta min bil. Har ni stängt?" (Mycket intelligent fråga efter att ha sett mannen låsa båda låsen på dörren)
- "Ja, vi har stängt!", svarade den allvarliga mannen som ville hem mer än gärna.
- "Men om man bara ska hämta en liten bil då...?", fortsatte jag med min bästa hundvalpsblick.

Då kommer det konstiga svaret.... - "Bara om du ska hämta XXX 000!"

Då vill man gärna bli av med bilen och då tycker man att den stannat för länge, när man kan reg.nr. utantill! Så jag fick hämtat bilen och kunde köra hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0