En helg som så mång andra.

Fredagen var lungn. Det är knappt jag minns vad vi gjorde. Som tur är så har vi nu mera ett flertal kabelrännor längs väggar och tak som visar vad som faktiskt hände.

På lördag var det jobb som vanligt. Roligt att ha kusin tillbaka. Det är så tyst och ensamt utan henne. När jag är själv saknar jag verkligen att bara ta en kopp och snacka lite skit.
Klockan sex skulle familjen Boklund komma på middag. Men som vanligt så är de så tidiga att knappt hälften av alla göromål är förbockade. Fem i halv sex knackade det på dörren. Utanför var alla tre. Trots att  jag vänligt och bestämt  bad dem återkomma klockan sex, så var det inte riktigt någon som lyssnade på mig. Så jag fick ju snällt öppna dörren och låta dem slå sig ner i köket.

Andreas hade då inte kommit direkt långt. (Milt uttryckt) Han låg i solariet och trodde att han skulle kunna duscha i lugn och ro efter. Men icke! Som tur var så hade jag förberett det mesta och behövde ingen hjälp. Så han fick duscha medan Boklundarna roade sig med memory vid köksbordet.

Kvällen blev riktigt trevlig. Mycket skitsnack (proktoskopi, luftburna bajsbakterier, hundens magbekymmer, m.m.) och en del TV-spel. En liten förevisning av vår nya biograf var naturligtvis också tvunget. Så det blev till Claras glädje några minuter "Hitta Nemo". Jag måste ju bara säga att Clara är ju något av det sötaste jag vet. Hon har otroligt mycket energi, fast helt utan att gå till överdrift. Hon vill vara med och göra allt och hon tycker allt är så roligt.

image3

Idag, söndag, har vi mestadels spenderat tiden i källaren. Jag tog tag i det som jag så länge försökt förtränga. Allt mög vi samlat i arbetsrummet. Två sopsäckar har jag lyckats få ihop. Men jag får väl på det igen nästa helg.

Kommentarer
Postat av: Jess

Så roligt att du har börjat blogga!!!
Mycket glädjande att se att någon annan har förstått vitsen med att skriva om ingenting alls....
Sen är ju faktiskt våra liv så spännande att jag tycker vi borde fått en serie, eller en film typ "plötsligt i gislöv" eller "i en annan del av barnkammaren"

2008-02-17 @ 19:51:11
URL: http://jessicapessica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0