En hyllning till - Mitt bästa köp någonsin!

En kall och grå novemberdag vandrade jag och min kusin runt på IKEA för att köpa möbler till det nya "hemmet".... Emmys ögon drogs direkt till en knallrosa stol med trärygg. Visst var färgen apcool, men hallå.... Vem kan ENS sitta på en trästol och blogga??

Några meter bort stod istället det jag refererar till som mitt "BÄSTA KÖP NÅGONSIN!" En svart läderstol, med namnet Moses. Efter en mindre provkörning och en liten kontroll av hur mycket centrifugalkraft den producerar när man snurrar sitt fortaste i den, var vi överens om att stolen skulle inhandlas.

Idag kan jag inte leva utan den. Den är perfekt att sitta i vid skrivbordet.... Blir man kaffesugen kan man bara putta ifrån med fötterna och vips, så är man placerad framför kaffekokaren. Skulle man undra om det finns kunder i butiken tar man istället riktning ut mot butiken. Jättesmart... och jag behöver inte lyfta på rumpan alls.

Det enda problemet som jag ännu inte löst med stolen är hur jag tar med den in på toa... Men så fort Pingupysslet är slut och kartongerna är borta (pärlor 64,50kr, lera 84,50kr, kritor 14,50kr.. KOM OCH KÖP!), så är även det problemet historia!

För övrigt så vill jag önska min kära ögonsten en riktigt bra namnsdag! För just idag är det MOSES!

Kommentarer
Postat av: emm

Är det nån mer än jag som reagerar på att det BARA ä jag som jobbar på det här stället!!

Jag har det svårt, det har jag :(

2008-12-20 @ 17:46:13
Postat av: Carro

Eh, jo för så är det!



Jag ska bara i förbifarten nämna alla gånger jag fått springa fram och tillbaka till lagret i decimeterhöga klackar! Det är inte arbete... DEt är tortyr!

2008-12-20 @ 17:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0