Rörmockar Carro!

Nu har min arbetsbeskrivning ökats med ännu en tjänst. Jag är inte längre bara "ARG", utan nu mera titulerara jag mig "ARG RÖRMOCKARE".

Sedan vi målade de nya hyllorna (I OKTOBER 2007) och klipskt nog tvättade av all färgen i vasken på dass, har vi haft mer eller mindre stopp i avloppet. Idag upptäckte jag att det var totalt stopp och det enda vattnet som avlägsnade sig från hon var det som sakta avdunstade.

Efter en inhandling på Malborgs travade jag snabbt tillbaka till butiken med en burk kaustiksoda och en alldeles ny och egen sugpropp. Med suggproppen fick jag upp diverse mögliga och äkliga beläggningar från vaskens rör. Då började vattnet att sjunka undan. När vasken var tömd hällde jag i sodan och genast började det fräsa och explodera. Faktiskt riktigt lajbans.

Så om ni någonsin behöver en rörmockare, så bara ring! Jag och min sugpropp fixar allt!
image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0