Middag på Elyseé!

Då var vi precis hemkomna från restaurangen.

Det blev fondue i långa banor och sedan chokladmousse. Ja,ja, ja.... Mitt nya sunda jag borde kanske ha beställt en sallad och ett glas isvatten... Men, men.... Nya tag imorgon!

Tänkte börja med att äta varje timme, från och med måndag... Har hört att det gör stor skillnad för förbränningen.

Nog om det....

Middagen var väldigt underhållande. Mitt i rummet satt ett gäng 50-åringar, som nog alla fått lite väl mycket innanför västen. Värst av alla var en av kvinnorna. Gissar att hennes man är fågelskådare... Kvinnan stälde sig upp och sjöng, skrek till oss som satt runt omkring och flörtade otroligt öppet med de andra männen vid hennes bord. Kul för oss, pinsamt för den stackars mannen, som hela tiden försökte påtala till frun att hon inte tål sprit. Hennes taktik var att attack är bästa försvar.... Och menade att det var mannen som inte tålde sprit.... (Hur nu det kunde påverka henne?) 

De gick en stund före oss och när vi sen var på väg till bilen hittade vi det äkta paret utanför Orvars korvar. De skrek och gormade på varandra och jag kunde förstå att mannen försökte få med sin fru hem i en taxi. Till sist tog han tag i den envisa tanten, som helt klart inte hade kommit hem helskinnad om hon fått åka själv. Det var genom att putta henne före sig som han äntligen kunde be taxin att köra hem dem. Stackars man!!!

Men jag har redan bestämt mig.... Så ska jag också bli den dag jag fyller 50!!! Så Andy.... SE UPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0