En hyllning till KUSINEN!

Sitter som vanligt på jobb och gör mest ingenting....

Runt mig far en viss städtokig kusin i 180km/h. Med sig har hon diverse varor som stått fel placerat på lagret. På fredag ska vi nämligen ha gäster. Då ska här vara tipptopp. Utan att avslöja för mycket så kommer vi då att ha ett möte som avgör hela vår framtid och existens.

Kan inte för mitt liv förstå hur stackars kusin ens står ut med en så arbetsskygg människa som mig! Det enda jag duger till är att bli arg på leverantörerna och hyresvärden som missköter sig och så går jag på en massa tråkiga möten och läser en massa avtal. I övrigt så sköter kusin butiken.

Utan hennes fantastiska skyltningar och utan hennes estetiska sinne hade vi aldrig kommit så här långt! Och utan hennes städmani hade vi aldrig hittat något på lagret. (Ibland gör vi det inte ändå men det brukar mest vara på grund av att hon vägrar erkänna att hon inte minns var hon ställt det och ger mig istället en uppmålad bild på hur hon sålt sista.)

Skulle gärna säga att hon uppskattar uppdelningen på jobb, men med tanke på hennes syrliga kommentarer om min brist på arbetsmoral, så tror jag att hon hade uppskattat om jag också städade ibland. Men då säger jag bara -"S-K-I-T ner dig och läs dina tråkiga avtal själv!"

Då blir hon den fantastiska kusin som jag tycker så mycket om igen.

Det är inte bara i städavseende som hon är oumbärlig... När man behöver någon som håller med.... Så är hon alltid där! HUR jävla fel jag än har...

Jag ÄLSKAR min kusin!!!! (Är det för tidigt att säga efter 25år ihop?)

Om ni vill se hur bra hon är.... Kan man det här.

image33



Kommentarer
Postat av: emm

Du gör mig glad vet du det :)

2008-04-09 @ 13:25:07
URL: http://emm.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0