Är jag en sämre människa.....

Tänkte höra om den allmänna uppfattningen.... Är det så att man är en sämre människa för att man inte kan stava? Är det  alltid ok att påpeka felen?

Jag ser det ungefär som att jag skulle påpeka att någon har en ful näsa eller ett väldigt oklädsamt födelsemärke mitt i pannan.

Inte skulle jag väl gå in på någons blogg... Titta på en bild av människan och komentera att det var ju en vansinnigt stor vårta du har på näsan.... Eller? Där emot är det ok att skriva ett inlägg där man enbart påpekar att bloggens ägare har stavat fel.

Jessica och Maria ni är väl några dugliga ordpoliser och visst har ni också varit framme och rättat mig. Men när jag vet att det är ni, så är det OK. För jag vet att det inte är allvarligt menat. Men just att man annonymt måste påpeka att det enda som var värt att kommentera i inlägget var att jag stavat fel, tycker jag är minst sagt töntigt.

Ett litet tillägg om att hunden var söt hade ju muntrat upp det hela lite!
image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0