Kan man blogga om presenter man får imorgon?

Imorgon ska min födelsedag firas och jag vet redan vad jag får av mamsen...

  

Vilka åker på under kvällen....?


Vilka passar bäst till denna?

En liten fundering...

Såg en sak i morse som fick mig att fundera.... Särskilt som vi de senaste veckorna spenderat lite tid i min bil....

Jag har ju en Peuegot 206 cc.... I baksätet finns inga nackstöd, varken på min årsmodell eller på nästkommande.... Men sen... på de alldra senaste modellerna så har de installerat ett nackstöd.... I METALL!

Som om bilens baksäte inte redan var rena dödsfällan... Nu har man alltså satt dit en metallbåge som man slår bakhuvudet i om man krockar... Där har de tänkt till!

Miran-passning...

Måndag morgon 08.20 ringde det på dörren... Min kära syster lämnade då av Miran och Loke blev satt att underhålla henne.... Gick jättebra i början.. till Loke tröttnade och började gömma sig för henne.

   

Loke... En lysande stjärna på Facebooks klara himmel!

Hittade massor med bilder på min älsklig på Facebook! Oväntat faktiskt.. Men inte så konstigt!





     

   

Carros födelsedag!

Dagen började mycket bra. Kusin hade fixat frukost och present till mig när jag kom till jobb. Efter lite skönsång öppnade jag min efterlängtade.....


Men överraskningarna var inte slut där. Vid middag var det dags för....

Mmmmmmm... GOTT!


På kvällen bar det av till Big Bowl. Föst buffé....

  

Sen skoprovning och bowling...

  

  

Efter att jag vunnit första runda....(andra minns jag inte hur det gick riktigt) åkte vi hem till Maria och drack drinkar och strök klänningar.



Fick en jättefin present av Jess. Ett armband! (bild kommer)
Och lika fina presenter delades ut av Maria. En MFF-halsduk (nu när jag gått och blivit tvångsfan) och två påsar smarrigt te. (bild kommer)

Vid ettiden bar det vidare in i stan. Målet var Swing inn och på sätt och vis blev det så.... men Privé var där vi var mest. Jättebra ställe! Har inte varit där sen Andys student... och det var ju inte igår....
Nu tycker jag att vi kan byta ut Étage och ha Privé som det nya stammisstället!

Onödigt vetande: Jessica Special

Hälften av alla män som växt upp på bondgårdar i världen har haft sexuella kontakter med djur.

(Låt oss alla be om att ni får flickor)

Onödigt vetande: Micke special

Tre personer dör varje år av att slicka på ett 9-volts batteri.

EU-valet....

Min inställning till politik är att vet du inget om det så låtsas.... Men för det stundande valet så har jag nu tillbringat en stund med att upplysa mig själv om vad partierna vill i EU-valet... Som vanligt så är det ingen större skillnad om man röstar höger eller vänster... Dock uppmuntrar jag INGEN att rösta höger.... För en sådan synd finns inget bot!

De stora partierna har ungefär samma mål.... Bara lite olika strategier på hur de ska komma dit.

Därför tänkte jag för en gångs skull rösta på ett litet men dock inte obetydligt parti....
Länk Länk Länk

Piratpartiet!

Jag tror inte att de kan bli särskilt stora i EU-valet, men om de får bra publicitet via det så finns det ju en god möjlighet till riksdagsvalet. Ett parti som har som ett av sina huvudmål att avskaffa FRA måste ju bara komma in i riksdagen. Tror inte någon av mina läsare har missat hur fantastisk jag tycker att den lagen är...

Har inget emot att folk inkräktar på mitt privatliv... Så länge de betaler för det! (Refererar till en liten affärsidé som uppkom under middagen hos Ingrid igår)

LÄNGE LEVE PIRATPARTIET!

Candlelight super.....

Igår var det tjejmiddag hos Ingrid. Efter jobb tog jag min taxibil och körde Malmö rundan för att plocka upp lite löst folk.. Eller ja... Det var Emmy och Maria. I bilen pratade vi om i fall vi var de enda gästerna. Vi kom fram till att det var vi....

Men när dörren in till INgrids lägenhet öppnas.... står där ett bekant ansikte... MARI!

Sist jag träffade henne var i slutet av januari.... Den där gången vi alla var tvugna att frysa röven av oss när vi köade in till Étage i snön.... Bara för en av oss nödvändigtvis skulle träffa Ètage-Robin.... Gissar att man hör på min bittra ton att det inte var jag som ville träffa honom...

Tillbaka till Västra hamnen och Ingrid och hennes lägenhet.... Hon bjöd på fantastiskt god mat... Helt sagolikt gott skulle det kunna beskrivas som... Utan att överdriva. En kykling och potatissallad som bara går att drömma om och en efterrätt som inte var av denna värld! RO HIT RECEPTET!

Till det bjöds som vanligt skitsnack och skvaller...

Måste säga att jag hade jättetrevligt!

Onödigt vetande: Kusin special


Varje år dör cirka 7 personer genom att bli spetsade på vassa föremål i diskmaskinen.

Min sötnos!


Jobbar för de högtflygande planerna...

Idag har jag lagt nästan hela arbetsdagen på en och samma uppgift. Jag måste säga att motivationen är hög. Det är väldigt länge sedan jag var så här säker på min sak. Förmodligen är det målet som sporrar. Jag och min kära kusin har ju lite framtidsplaner som jag mer än något annat hoppas blir verklighet...och det snart!

Vi hade verkligen behövt detta! Framför allt är vi värda detta!

Mord i sinnet....

Visst är det kul med påhälsning... Men eftersom vi alltid vill strypa varandra efter, så hade det ju varit roligare om denna personen lät bli. Vi grälar jämt om bagateller. Idag gällde det att jag inte visste hur man loggade ur från Malmö operans hemsida. Försökte ta upp vårt problem med henne idag..... Kanske klumpigt sagt, men jag var upprörd...

"Skillnaden mellan dig och mig är att jag åtminstonde ibland inser att jag är elak mot dig..."

Svaret jag fick... Föga oväntat...

"Jag har ALDRIG varit elak mot dig!"

Näää... Så klart. När du slog mig när jag var barn... Det var väl för att jag behövde det... För att vara snäll och för att ge mig en riktigt bra uppfostran... När du försvann flera dagar och om jag inte missminner mig helt... veckor i sträck. Var bara för att jag skulle lära mig att inte forsätta vara mörkrädd. Jag är säkert långsint... Dum som ens tar upp det. Men det hon gjorde då sårade mig riktigt och det är säkert såååå otroligt korkat av mig som fortfarande inte släppt det. Men det känns inte som jag fått något avslut på det hela. Istället har jag bara kvar alla "biverkningar". Jag litar inte på någon, berättar aldrig något för någon och har sjukt ytliga relationer till i stort sett alla... Där är INGEN som ens vet lite av det som hände de åren.... De åren som formade min personlighet.

Visst älskar jag henne... Men vissa saker gör det bara så svårt!

Bilder från Stockholm...

Väldigt givande bilder från vår sjuuuukt roliga helg i Stockholm.



     

     

                               

Måste säga att det är sjukt oinspirerande bilder jag tagit.... Men ni är fina på dem i varje fall!

RSS 2.0