Nytt tema... - Norrlands nostalgi

Tänkte på ett nytt tema istället för grisfest. (grisfester kan man visserligen inte få för många av, men lite varrierad kost har jag hört ska vara nyttigt) Vad sägs om "Norrlands nostalgi". Ingen kan ju ha missat den så kallade djävulssemestern vi tillbringade under fjolåret i norraste Norrland. Tänkte att det kanske var tid för en liten återblick. Redan i fjol inköptes maten som skulle intas under denna fest.



Ser ni formen på burken?
Pratade om burken med en norrländsk kvinna och hon blev jätteavundsjuk att vår burk jäst så mycket. Är visst då den är en otrolig delikatess.

Film igen....



Just nu är det alldeles för varmt på kvällarna.... Därför har vi bara TVÅ nöjen. Bada och titta på film under AC:n.
Igår såg vi UTLÄMNAD. En helt fantastisk fim, där det egentligen inte händer så mycket, men man grips otroligt av alla personernas öden. En film om hopplöshet i olika delar av världen. 

Största delen av filmen utspelar sig i nordafrika där det hör till vanligheterna att man blir torrterad. En del av filmen utspelar sig i USA... ett land där man låter andra torrtera.....

Fyra av fem Jan-Björn



Med andra ord, så är detta ingen film för Maria och Johnny! (Dodgeball, som filmtips till er kanske?)

Efterlängtat filmtips - A mighty Heart



Mycket bra film. Extra spännande om man inte känner till historian från verkligheten.



Inte mindre än 4 av 5 Jan-Björn


Någon lever i vårt kylskåp....

Tar just nu paus ifrån mitt pressade schema. Emmy börjar jobba på fredag och då ska det helst se någerlunda ut här. Kan ju åtminstonde vara bra om hon slipper använda machete för att ta sig in i kylen. Håller just nu på att sortera den och är minst sagt övertygad om att något lever där inne. Eftersom jag inte äter på jobb om dagarna har mina besök i kylskåpet blivit väldigt få under denna månaden och den biologiska mångfallden har fått ett ordentligt fotfäste.
Är nästan rädda att jag utrotar några ovanliga arter genom att städa ur kylen.

I övrigt skall alla saker i affären fyllas på. Detta är projekt mindre eftersom jag gör det lite mer kontinuerligt. Sen ska bokföringen vara klar... också ett lite mindre projekt. Bara fakturorna som ska prickas av och sorteras i datum. Eventuellt tänkte jag börja hänga runt det jag tycker Emmy ska tokrea under min semester. Sen ska det diskas..... SUCK! Jag HATAR att diska. Som tur är så äter jag ju inte här, men det blir lite disk ändå. Delvis på grund av en del besök.... Och då är det i och för sig ett kärt besvär.

Sen är det nog en del hot-mail som ska skrivas till diverse leverantörer och lite fotobevis som ska ordnas på diverse reklamationer (handla aldrig med danskar eller folk från Ängelholm). Sen ska en del räkningar betalas och så borde jag försöka laga det nya kassaregistret... Men det är trixigt när man inte har en susning om vad som kan vara fel. Ska försöka rota fram instruktionsboken eller i värsta fall får jag försöka låna "pappa Göran" som är expert på just sådana prylar. Kanske kan han fixa en dansk sjömansbiff samtidigt??!

En gunghäst ska packas och skickas till en kund i Jönköping eller nått och leksakskylen ska förhoppningsvis hinna komma så jag kan skicka den på torsdag till någon annan människa. Borde för övrigt uppdatera hemsidan lite.... Men puh!

Sen var det nog allt.....

Och så undrar min mamma varför jag aldrig har tid att höra av mig.............. Jag är ju totalt utarbetad!


Idag är ingen vanlig dag.....

Idag är ingen vanlig dag.... för idag är det Lokes födelsedag.....  





GRATTIS!


Vi har både sjungit för honom och gett honom presenter. Det blev 3 portionsburkar hundmat och en rulle bajspåsar. Andy försökte ge hunden frukost på sängen, men det var ju dömt att misslyckas. Han äter ju inte gärna i vanliga fall (proana) så varför skulle han göra det halvsovandes med skålen upptryckt under hakan...? Men det blev poäng till Andy på grund av tappert försök!



En hyllning till - Mickes häck!

Tänkte bara jag skulle lägga ut en bild på världens finaste häck! Kunde inte tänka på annat under hela kvällen, än hur snygg den var. Redan när jag steg innan för grinden så kände jag hur min blick drogs mot denna gudomliga uppenbarelse. Utan att överdriva kan jag säga att det är det vackraste jag någonsin sett! Släng dig i väggen Babylon!
DETTA GJORDE MICKE RIKTIGT BRA!!!!!!



Ser ni så vältrimmad den är??!


Bilder från gårdagen....

 
Stolfria zonen. Här fick man under inga omständigheter ha stol med sig. Kul när folk är så lyhörda.




Svärpäronen + Pandy








Rhapsody.... in chock

Igår var vi i Öja utanför Ystad och tittade på Rhapsody in Rock.

Klockan sex kom svärpäronen och Andy och hämtade mig på jobb. Efter det tog GPS:en oss ut på en svindlande färd, nästan i klass med Kiviks-turen. Väl framme packade vi av bilen och laste på oss alla filtar och kylväskor. Tydligen fick man inte ha med sprit på området, så fyra vakter roade sig med att göra kroppsvisitering av oss besökare. Tror nästan att den delen var kvällens huvudpunkt.

Inne på konsertområdet dukade vi upp all maten på våra filtar. Svärmor hade varit huslig och gjort kyklingspett och potatissallad.  Till det fick vi melonsallad, dressing och bröd. Det var riktigt gott. Otroligt mysigt att sitta omslingrade på en filt och äta god mat, samtidigt som man får lyssna på livemusik. Det var en riktig upplevelse, fast inte i närheten så bra som när vi var där sist... För åtta år sedan. Kan ju varit för att järngänget Tito Beltrán, Carola Häggkvist och Maria Lundquist (med barnflicka) var med då. Alla vet ju från skvallerpressen hur trevligt de hade ihop. Det smittar ju säkert av sig på föreställningen.

Måste säga att jag var besviken på valet av musik. Inga artister jag gillar direkt (lite trött på att höra Perelli gnälla fram HERO) och klart för mycket JAZZ. Först på slutet ordnade det till sig, då de körde lite KIZZ-låtar.

Men trots musikvalet så var kvällen MYCKET trevlig.

Onödigt vetande - Mullsjö

Eftersom jag om ca. två veckor ska spendera några timmars semestertid i Mullsjö så var jag tvungen att kolla upp vad det är för ställe jag ska till. Har sedan tidigare bara stulit salt och peppar på ett vägfik där.  
Nedanstående är helt onödigt vetande för alla som inte ska dit... och förmodligen även för oss som ska dit.

*  Enligt Mullsjö-kommun är de 7100 invånare... Fast enligt SCB är de bara 7046. Tro på vem ni vill!

*  En kvinna i Mullsjö avlar i genomsnitt 2,4 barn, medans en man i Mullsjö endast avlar 2,2 barn. Detta bör ju betyda att männen i Mullsjö inte är så mycket att hänga i julgranen och att kvinnorna istället söker sig utombys för att avla resterande 0,2 barn.

*  2007 var Flyttningsnettot -30 personer. Det betyder att det var 30st fler som ville flytta därifrån, än som ville flyttade dit. (Låter ju som det har potential. Fjolårets semesterort Arvidsjaur hade ett otroligt mycket högre Flyttningsnetto.)

*  Moderaterna har flest mandat i Kommunfullmäktige. SUCK... Ännu en kommun som inte förstår sitt eget bästa!

*  Vanligaste yrket är maskinoperatör. Undra hur många kommuner som kan skryta med det?

*  24% av bidragstagarna i Mullsjö är ensamstående kvinnor utan barn..... Hmmm, bara jag som undrar om man kan ligga sig till det?

*  Deras skattesatts är 32,65%, det vill säga betydligt högre än genomsnittet i landet. Tur att de har en moderat fullmäktig som verkligen satsar på sina vallöften om sänkta skatter. *ironi*

 Här handlar flertalet Mullsjöbor sin mjölk. Nämligen på Ljungkvists ICA-Butik.

 Här går de hos tandläkaren. Ligger i samma hus som kommunfullmäktige.



Har ni frågor efter detta.... Så hör av er till [email protected]

SUGER!



Filmen har väl en del poänger... Som när Morgan försöker få  en skorpion att apportera en pinne eller när han gör en skrämmande bra krigsrapportering genom att intervjua kamelen Cleopatra. Trots det anser jag att filmen suger och den tilldelas därför endast...



En Jan-Björn

Vi har köpt...

...en hängmatta! Slok gillar den skarpt!


Poker.... nu är det f-a-n dags brudar!

Nu är det väl lite väl länge sedan vi LÄT Maria vinna över oss andra i poker....? Tycker faktiskt att någon borde ta tag i detta nu! Är det verkligen ingen som kan barmhärtiga (bra ord) sig över oss pokersugna??

Det var ju helt sannslöst roligt sist och jag kan tänka mig att ställa upp som idékläckare till teman:

* Poker och DRINK-kväll

* Poker och efterättskväll

*  Poker och kak- och bullkalas

Märks det att jag är sötsuggen just nu...?

Dagens upptäckt!

Upptäckte precis att det är den 23 juli. Det betyder faktiskt en hel del....

* Min kusin börjar jobba om 8 dagar...

* Jag går på semester om 8 dagar.

*Jag fyller 27år och 2 månader idag. (INGEN som har grattat!)

* 5 dagar till Loke fyller 2år.

* 2 dagar till lön... om man hade haft någon!

* Kusin har namnsdag idag. (GRATTIS!)

 VIKTIGAST AV ALLT

*Det förklarar varför mjölken i mitt kaffe har börjat klumpa sig.... Den gick trots allt ut den 12:e!


En hyllning till Loke!

Idag har Loke tagit ett stort steg in i vuxenvärlden.... Han har arbetstränat på Barnkammaren i förmiddags!
Det tillhör hans "inför semester med Otto"-träning. Det är lite trixigt att få Loke att stanna liggandes bakom kassan utan att pipa när det är fullt med folk runt omkring. Men det är otroligt bra träning! Han var jätteduktig idag. Dock var han hela tiden mutad med Frolic och hotad med vattenpistolen.

Imorgon ska han förmodligen också med. Hoppas det går lika bra då. För ett år sedan blev han helt portad från butiken eftersom han totalt glömde bort hur man uppförde sig så fort han gick innanför butiksdörren. Så redan är det en otrolig förbättring!

En hyllning till alla mina vänner!

Tänkte precis på det.... Vet inte om ni har tänkt på det.... Men sedan vi startade bloggarna har det blivit lite en klubb för inbördes beundran (för oss bloggare och för vår "publik"). Det är först idag som vi börjar bråka på bloggen. Tur vi valde Marias blogg till det! Annars är det mest en massa födelsedagshyllande, tack för partajet, vad duktig du är som vågar gå till tandläkaren (jag har avbeställt min tid, by the way) och annat kul och positivt.

När ska vi bli riktigt sura på varandra och börja hänga ut det negativa...? I skrivande stund kommer jag dock på att det inte finns något negativt att skriva.... Kan faktiskt inte komma på en enda sak som jag stör mig på hos er.... just nu. Sa senast idag till Maria att om man inte stör sig och retar sig på saker som en person gör, så är man inte tillräkligt nära vänner. Tror delvis att det stämmer. (Tur det eftersom det var jag som hävdade det!) Men kan det vara så att man ibland klickar så väl med vissa människor att man helt bortser från deras fel och brister? Det är lite som att vara kär....!

Så detta inlägg är dedikerat till dig som känner dig träffade.... Jag är KÄR I DIG!


Vilken dag, vilken dag!

Somliga dagar sitter man här i sin ensamhet.... Andra springer folk ner dörrarna här!

Morgonen började med att kusin kom på besök. Stannade inte så värst många minuter men det kändes bra att bara få se henne. Det är ju inte varje dag... längre! Hon skulle lämna filmerna som vi hyrt.

Direkt när kusin kommit utanför dörren kom Micke som en blixt från en klar himmel in på en kopp kaffe. Lite oväntat, men väldigt roligt! Ibland är det det som är mest oväntat som uppskattas mest.... Det är liksom kul med små vardagssupriser!

Inte lång stund efter att Micke återgått till sitt arbete trillade Maria in och gav mig ännu en suprise. För andra gången denna veckan och det är bara tisdag! Det ger kompispoäng ska ni veta! RIKTIGT MÅNGA! (Passa dig nu Ingrid.... Kanske väljer jag den 30:de bara för det. ;) )

Efter så mycket besök känns dagen riktigt riktigt bra! Inte mycket som kan göra den bättre..... Så när som på IRON MAIDEN då!

En bild säger mer än 1000 ord!


Arg och ledsen....

Idag är fjärde dagen i rad som jag känner mig arg och ledsen. Arg för att livet är så orättvist och ledsen för att jag saknar honom så mycket. Just nu är det den tiden på året då det känns som värst.... Runt hans födelsedag!

Varför får inte jag sitta och klaga på hur pinsamt det är att gå runt i stan med min pappa? Varför får jag inte tycka att det är jobbigt att min pappa alltid ställer så dumma frågor? Varför kan inte jag få tycka att min pappa hör av sig för ofta? Varför kan inte jag få en massa dumma råd som ändå inte går att genomföra från min pappa? Varför var min pappa tvungen att lämna mig?

Jag har levt i åtta år utan honom nu och gjort det ganska bra om jag får säga det själv. Tror inte annat än att han hade varit stolt över mig idag. Men jag kommer aldrig att få visa och berätta om affären som jag och Emmy har, kommer aldrig att få bjuda hem honom till mitt egna hem, kommer aldrig att få presentera honom för mina barn. Det är så orättvist!

I början gick det inte en dag utan att han var med i mina tankar. Nu kan det gå månader mellan gångerna. Delvis har jag glömt och delvis har saker och händelser som påminner om honom blivit allt färre och mer avlägsna. Men av någon konstig annledning, så kan jag svära på att jag mår jättedåligt och inte vill stiga ur sängen på hans födelsedag. I år var inget undantag, trots att INGEN påminnt om dagen och trots att jag själv inte tänkte på det förän senare på dagen. Är det inte lite underligt?

Hade jag trott på ett liv efter döden, så hade jag nog svurit på att pappa själv påminner varje år.

Nu ska jag muntra upp mig innan Maria kommer över på fika.... Det sista hon behöver är en surmule som sitter och deppar över ett dödsfall för 8år sedan!

Då har jag ÄNTLIGEN fått min nya cykel!

Vet inte hur länge jag har behövt en ny cykel. Min gamla punkterade däcken stup i kvarten. Sista slangen varade två dagar. Vi kom fram till att fälgarna var ojämna och förmodligen hade någon skarp kant som rev sönder gummit. För nya fälgar ville de ha 1700kr!! För min nya cykel gav jag 2499kr!

För 800kr fick jag en helt ny cykel med bättre sadel och styre. Det ingick naturligtvis hela däck och slangar och det skulle jag ändå köpa nya för typ 400kr. Så då är vi nere i att min nya cykel bara kostade 400kr. Att köra in till jobb och parkera under en vecka kostar cirka 400kr. Det betyder att jag på en vecka har tjänat in pengarna.

Men hur fungerar det när jag cyklar vecka två...? Är det någon som ger mig pengar då eller..?



Min nya cykel! Den har tatuering på sadeln.... Coolt!

Idag är ingen vanlig dag....

Idag är ingen vanlig dag. . . . för idag är det Johnnys födelsedag!

GRATTIS!


Engagemang....

Tänkte skriva om något som engagerar mig.... men kunde inte komma på något som berör mig tillräkligt. Lilla ytliga jag tänker bara på stundande Lisebergsbesök, kräftskivor, biobesök och en massa annat kul om ska avnjutas innan sommaren är slut.

Sommaren är ju då allt händer. Sen är det så kallad livstorka fram till nyår... eller jag har ju lovat Micke halloween-fest, så det ska väl förhoppningsvis också bli av under livstorkan. Men det känns som man lever hela sitt liv under den korta sommarperioden. Under hösten, vintern och våren går man in i någon sorts händelsedvala.

Det är under den perioden Andy får precis som han vill. Då firar vi helg genom att köpa en alldeles för stor godispåse , hyr en usel film och klämmer ihop oss på soffan.... och bara myser.

Hmmm.... Detta var nog det sämsta jäkla inlägg om engagemang.... någonsin!

Nu ska jag natta mig. Imorgon är en stor dag. Eller hur Johnny....?

VARNING!

Har hittat den perfekta varningen till mig själv. Denna löpsedel sitter nu mera uppklistrad i köket på jobb.


Så är det just nu.....


Bloggtorka eller livstorka...?

Har inte känt att jag haft något nytt att blogga om på sista tiden. Händer inte så mycket för tillfället. Var i och för sig med Maria och Emmy på bio i tisdags. Det var otroligt roligt. Filmen var.... Sex and the city. Helt sannslöst bra! Skulle kunna se om den direkt. Nästa bioprojekt är Mamma Mia. Ska samla tjejerna för ännu en biokväll. Hoppas att även Ingrid ska med då. Alla andra som vill får också hänga med!

I övrigt har det varit livstorka. Inte något att blogga om...

Imorgon tar Emmy och jag första steget mot vårt nya liv. Kan inte avslöja för mycket. Vi är inte helt 100 på att det blir något än. Men det verkar lovande. Hela lördagen ska gå åt till snickeriverksamhet i garaget.... Ska bli riktigt roligt!


Hittade Nikki på Facebook!

Hoppas Jenny tycker det är ok att jag lånar  bilder på Nikki. Den hunden är så vansinigt söt och på dessa bilderna är hon ju ännu sötare än vanligt.

Kan tänka mig att min kära svägerska sitter och äter en hel låda praliner rakt över Nikkis huvud.


Detta är då Lokes nästkusin.


Annan Nikkibild.

Jag skulle också vilja ha en Nikkihund, men det är ju lite svårt att hitta den blaningen. Större gatkryss får man ju leta efter.

Carro, Andy och Sloken på marknad

Igår stängde jag butiken redan 17.00. I ilande fart bar det hem för att hämta hund och man för att sedan ila vidare till Kiviks-marknad. Vi ställde GPS:en på kortast vägen.... Dumt val! Detta innebar att vi fick fara längs än den ena än den andra ringlande landsvägen. Både hunden och jag lider av åksjuka. Loke blir gnällig om man svänger för mycket och jag börjar känna mig lite yr. Jag brukar försöka låta bli att göra väsen av mitt illamående och det brukar vara lite bättre när jag sitter fram. Men inte igår....

Vägarna svängde konstant. Hunden ylade och jag satt och kände mig full som ett ägg. Vi började med att rulla ner min och lokes ruta. Måste sett suspekt ut när både hunden och jag hängde med huvudet utanför bilen och lät  öronen flaxa i vinden. Tyvärr hjälpte det  föga. (bra ord) Andy bromsade in bilen och vi stannade till för att lugna ner oss en smula. Långt om länge kom vi trots det fram och kunde parkera bilen.

Att gå på marknad är riktigt mysigt. Hand i hand spatserade vi längs de långa gångarna kantade av stånd. Hunden tyckte det var minst lika roligt och tog tillfället i akt att nosa okända människor i rumpan. I år var nog första året som jag handlade något på marknaden. Blev faktiskt ett par väskor... (kunde inte låta bli när de kostar 100kr), 13 par strumpor och en vaxduk som jag ska ha  uterummet. (Jo, precis där ska jag ha den!)

Naturligtvis blev det även lite gott att äta. Årets älgkebab intogs till underbar havsutsikt.


Då var lördagens kalas avslutat....

Då var lördagens kalas avslutat och vardagen börjar åter att kännas av. Trots mitt blygsamma alkoholintag måste jag säga att lördagen fortfarande ger sig till känna, fast det snart gått 2 dygn. (Kan ju vara för att vi fick slänga  Som vanligt var det riktigt trevlig att träffa alla. Precis som till midsommar fanns det en del människor som bangade. (Marcus kan gott ta åt sig!) Detta tänkte vi råda bot på.

Sommaren är helt enkelt för kort för att INTE vara fullspäckad med events. Så vi hade knappt hunnit nyktra till innan vi började planera nästa tillställning. Tänkte oss i slutet på Augusti... Tema oklart. Tänkte på kräftskiva.... men då hamnar vi på tre stycken i år.... Fast kan det verkligen bli för många...? Och med tanke på att alla älskar att sjunga snapsvisor, så är det ju ett tema som passar oss ypperligt!

Ska vi rösta om det...?

Vinnarlistan 5-kampen

1:a   
Allas vår Anders (Kan vara att han vann på riktigt eller så är det för att jag vill ha riktigt bra kompispris på ny skidutrustning. (tänk på den!)

2:a
Johnny. Vår smartaste vän, så det är ju inte så konstigt.

3:a
Jessica "kuddrumpan" Nilsson.
Vad hände ENS där?

4:a
Martin.
Fattar det inte. Han hade ju däckat under pilkastningen....

5:a
Lollo "Är det något särskilt hål jag ska träffa?" Andersson


På delad 6:e plats
Andy och Emmy.... Kan inte fatta att fullast och mest anti 5-kamp kom före mig!

7:a
Micke.
Blir man ombedd att räkna ihop poängen, så har man stor fördel.

8:a
Tomas "krocketmästaren"

9:a
Ullis "Inte fullt så krocketmästaren"

10:a
Ingrid. Sjukt att även hon är för mig, då hon gick innan galoppspelet....

11:a
CARRO!!!!
Jag har visst legat av mig....

12:a
Maria "Jag hatar att förlora" Andersson.

Vi räknar Marias sistaplats som terapi!


Aha!!!!

Jessica fick precis ett ljus att gå upp för mig! Inte konstigt att ingen engagerat sig i hittepået på lördag. Det går ju inte att kommentera det inlägget! SKUMT!

Välkommen till sambanscentralen, det är Caroline du talar med....

Har nästan dåligt samvete för att jag känner mig så ensam. Jag har idag nämligen mottagit inte mindre än 42 sms från mina kära vänner. Kan inte minnas att det hänt tidigare. Då kan jag ju säga att de lite valiga smsarna som till exempel Emmy, Jessica och Maria inte ens har skickat vars ett idag.

Däremot fick jag en fin bortförklaring från Marcus. Han har ju tydligen bättre saker för sig på lördag. Ett par från Lollo om hur lite jag bryr mig om henne... (Fnissar när jag tänker på det.) Ett från Elisabeth som numera är en kär vän som smsar enda från Mexico. Och naturligtvis ett helt gäng från Vicky om diverse framtida och bakomliggande bestyr. Tror vi har hunnit avhandla allt idag. Dagens ämnen har varit:

* Om det är mer folk på stranden en söndag klockan 16.00 än en lördag 18.00.

* Vem som tåler mest sprit av oss två.

* Hur och vida jag var full eller ej på grisfesten. (Jag menar... minnesluckorna måste väl betyda något.)

* Svedala Rock, som så lägligt är till helgen. När vi inte kan på lördag och de inte kan på fredag.

* Om vi ska till Jägers den 6 September. (Emmy bara så du vet, så skulle jag vilja vara ledig då)

* Och en hel massa annat...

Kan trots detta inte låta bli att LÄNGTA tills jag får gå hem och kasta mig runt halsen på min man och aldrig släppa taget!

Varför försöker alla människor köra över mig???

Är så trött på människor som behandlar mig som en 15-åring. Kanske är jag inte så världsvan som jag gärna vill tro. Men det ger ingen rätten att försöka köra över mig totalt med hjälp av lögner. Att försöka gömma sig bakom juridik och finansiella lagar och förordningar är idioti. Det är ju synd om den som är en kronisk lögnare. Mina 2år på ekonomprogramet och mina 2år på juristlinjen gav mig en liten aning om hur den världen fungerar. Så mig ska de F-A-N inte försöka lura! Borde snart syna bluffen. 

Om jag lyckades få MKB att dra tillbaka sitt skadeståndskrav på min kära svåger... borde det väl inte vara så svårt att få igenom denna lilla pyttetjänst. Skillnaden är att det var normala och hyfsat vettiga människor jag hade och göra med när det gällde stämningen från MKB:s sida.

Det som stör mig mest är nog att jag blir behandlad som ett barn. Jag är inte van vid att människor avbryter mitt i ett samtal för att berätta att jag avbröt. Trodde ju att det var en dialog vi förde... Ingen jävla monolog, som människan verkar vilja tro.

Ibland hade det suttit fint med en skallning. "Hade suttit som en fläskläpp"... som min salig far hade sagt!

Vad ska vi göra på lördag???

Håller på att spåna på lite hitte-på till lördag. Känns ju som det hade varit kul att göra något mer än äta och dricka.

Än är vi bara 10 okejade, (Hoppas fortfarande att Marcus ska dra sig ur sin fejkfest, för att spendera lite tid med oss istället. Och Ullis och Tomas har jag inte hört något om än. Håller dock tummarna på att de tänkte hänga med.) så någon brännboll blir det väl inte tal om...? Vi kan väl inte ha sådan tur att grannarna har fest igen. Eller...?

Kubb är ju en självklarhet. Tycker att Andy och Johnny ska få en chans att få revansch efter senaste matchen. För visst var det VI som vann....? Så minns jag det i varje fall! Fast några "killarna mot tjejerna" blir det inte denna gången. Jag och Daniel var en alldeles för bra duo för att splittras. Vi skövlade ju motståndarnas kubbar.

Men utöver kubb kan det var ju roligt med något mer bus. Jag och Andy har ju en förkärlek för 5-kamp. Vet inte om våra vanliga 5-kampspartners tycker att det är ok att vi är "otrogna" och har lite 5-kamps-mys med andra. Men jag håller tummarna och hoppas!

Vad säger alla som ska med..? Några andra bra idéer?

Hahahaha....

Äkta make-supervaruhus öppnade nyligen där kvinnor kunde gå och välja en make bland många män. Det består av fem våningar, där männens positiva egenskaper ökade ju längre upp man kom.

Den enda regeln var, när du har öppnat dörren till en våning, MÅSTE du välja en man från den våningen; om du gick upp en våning kunde du inte gå tillbaka förutom för att lämna varuhuset och aldrig komma tillbaka igen.

Ett par väninnor gick till varuhuset för att hitta några äkta makar...

Första våningen: På dörren satt en skylt som sa: "Dessa män har jobb och älskar barn." Kvinnorna läste skylten och sa: "Tja, det är bättre än att vara arbetslös och inte gilla barn, men jag undrar vad som finns längre upp?". Så de gick en våning upp.

Andra våningen: Skylten sa: "Dessa män har välbetalda jobb, älskar barn och ser extremt bra ut." "Hmmm, " sa damerna, "Men jag undrar vad som finns på nästa våning?"

Tredje våningen: Den här skylten sa: "Dessa män har välbetalda jobb, ser extremt bra ut, älskar barn och hjälper till med hushållsarbetet." "Wow, " sa kvinnorna, "mycket frestande." Men det fanns en våning till så de gick högre upp.

Fjärde våningen: Den här dörren hade en skylt där det stod: "Dessa män har välbetalda jobb, älskar barn, ser extremt bra ut, hjälper till med hushållsarbetet och är väldigt romantiskt lagda." "Oh, kära nån!" utbrast kvinnorna, "Tänk bara vad som måste finnas på nästa våning!" Så de gick vidare upp till den femte våningen.

Femte våningen: Skylten på dörren sa:
"Den här våningen är tom och finns bara till för att bevisa att kvinnor är helt jävla omöjliga att behaga. utgången finns till vänster, vi hoppas att ni ramlar i trapporna.

(Jag vet att den är stulen.... Men min kära kusin är så bra på att sno mina bilder att jag har rätten på min sida.)


En hyllning till Norges härligaste!

Har tagit tag i det här med att få min kusin till att börja träffa en kändis. Mitt nuvarande förslag är denna killen. Är det inte bara så man vill bita honom i kinden? Han är ju hur söt som helst. Trist bara att han har det knepiga namnet Bård Ylvisåker!
 Ni ser "the stud him self" längst till höger. Det är killen med jättedildon.



Här har vi lite mer av en idolbild.  Trist att hans bror inte är lika het. Annars hade vi haft vars en toyboy. (Carro slickar sig runt munnen)

Ett hjärta från mitt hjärta!



Mitt otroligt fina betonghjärta som min man så flitigt tillverkat till mig!

När ska vi grilla...?

Börjar bli nipprig på att vara själv på jobb. Har haft apmycket att göra idag, men trots det drömmer jag mig bort till en värld där jag inte är ensam med en massa okända människor. Tycker vi ska ta tag i Lollos idé och göra ett litet grillpartaj. En liten repris på midsommar.

Jag kan tänka mig att ställa upp med grill, trädgård och grillmaster (Andy).
Nu vill vi se hela midsommargänget+övriga som bangade!

Vad säger ni?


Det ska börjas fira i tid!

Imorgon är ingen vanlig dag... För det är Clabbes födelsedag! Hurra, hurra, hurra!

Och nä Claes.... Detta har inte alls att göra med mitt usla minne. Att jag lägger ut detta idag beror enbart på att jag mycket väl tycker att denna dag är värd att fira redan idag!

GRATTIS!



Och till min kära vän Johnny.......

Den 20 juli är ingen vanlig dag.... För det är Johnnys Födelsedag! Hurra, hurra, hurra!
Din tårta kommer när det närmar sig!

(Nu behöver du inte klaga på att jag inte framhåller dig och dina bravader i mina inlägg. Först tandläkaren och nu detta... Du är väl bara för bortskämd!)

Har man inte semester så får man inbilla sig....

Är ju helt själv på jobb hela Juli. Även om Ingrid tittade förbi en stund i Tisdags och Maria var här halva dagen igår, så är det väldigt ensamt här resten av tiden. Jag är ju van vid att ha sällskap.

Så igår när Maria åkte, bestämde jag mig för att nu har jag semester. Innerst inne vet jag att det inte är så... Men visst får man väl inbilla sig?! På kvällen igår åkte hela familjen till stranden, i sann semesteranda. Vi lirade boll och badade. Mest var det Loke som badade, vi andra var lite krukor. Somliga mer än andra!

Ikväll tänkte jag få med mig Andy och spela minigolf. Finns det bättre semesternöje än det? Hade ju varit kul om våra kära vänner ville följa med. Men de blir ju rabiata bara man nämner ordet minigolf, så det är ju ingen chans att man får med dem. Inte ens om man tjatar..... Eller hur är det Vicky??

Irritation på hög nivå!

Är det verkligen bara jag som tycker att det är en hel vetenskap att lägga en kommentar på någons blogg? Skulle precis kommentera ett inlägg och fick upp följande bild:



Detta är trots allt en av de lättare att tyda. Jag har blivid nekad inlägg fler gånger än jag kan räkna och allt för att det är så sjukt svårt att se vad det står!

GÖR OM, GÖR RÄTT!

Näste mans tur.....

Då har Maria precis varit inne hos mig och gjort sin vänskapliga plikt! Nu är det näste mans tur!
Vet inte riktigt vad klockan var när hon hölt på att skrämma livet ur mig genom att smyga sig obemärkt in på lagret. Var just då och "pudrade näsan", så gissa om jag blev livrädd när någon plötsligt var bakom disken! Mycket trevligt att hon hälsade på och väldigt roligt att hon stannade så länge!

Vi fick avhandlat ett stort antal ämnen och jag ljuger inte om jag säger att jag nu mera annser mig vara en smula klokare. Ska bli roligt att träffa henne igen på söndag. Det var ju trots allt länge sedan sist. Var det Valborg eller.... (Fast Gentlemanna-dagen var ju faktiskt efter. Om än marginelt.) Då blir det bio på söndag. Jessica har bangat ut, så nu är det bara jag, Maria och Emmy som är säkra. Hoppas dock på att Emily också ska med! Nu känner jag ju garanterat igen henne. Hade varit roligt med en fika efter filmen. Känns bättre att fika efter än före om vi går på sexan... Eller...?


Ledig i en timme mer!

Från och med idag öppnar vi 11 istället för 10. Det betyder att jag utan problem kan sova till 9 och trots det både hinna med morgonrundan med voven i lugn och ro och något mer. Idag blev det en extra träningsrunda med Sloken. Han har börjat ligga av sig. De enda saker han gör på beställning är tricket där han blir skjuten. Det är ju liksom inte det som är det viktigaste att han kan.

Idag var det stanna och hit som var på schemat. Det brukar inte vara några större problem, beroende på var vi gör det. Idag valde vi kanintäta Bulltofta. Loke var jätteduktig, men kunde inte låta bli att ha ett öga på kaninerna. Så länge han bara tittar får man väl vara nöjd. Tanken är att han ska bli exemplarisk, gärna till semestern, så Micke och Vicky inte ska behöva ångra att de bjöd in oss.
Så med andra ord så har intensivträningen startat!


Semesterhälsning till kusinen!

Då har du lämnat mig helt allena på jobb. Har bara varit själv i typ 40min, men jag saknar dig redan. Denna månaden kommer att gå JÄTTELÅNGSAMT! Vem ska jag liksom nu fjanta med?

Ingen att skratta med, ingen som tycker synd om mig när jag har ont, ingen som håller med mig i mina rabbiata diskutioner i olika politiska ämnen och inte ens någon att bara ta en kopp te med... I skrivande stund undrar jag lite hur jag ska lyckas överleva.

Om du inte vill ha en månads semester.... så behöver du inte!!

Saknar....



RSS 2.0